• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 26 تیر 1401
کد مطلب : 166124
+
-

برای طلسم شکنی به صربستان می‌روم

رضا اطری در گفت‌و‌گو با همشهری از ملی‌پوش شدنش برای رقابت‌های جهانی گفته است

برای طلسم شکنی به صربستان می‌روم

رضا اطری دارنده مدال برنز بازی‌های‌ آسیایی جاکارتا و طلای قهرمانی آسیا، در وزن نخست مسابقات قهرمانی کشور نتوانست سر وزن برسد و به همین دلیل شانس ملی‌پوش شدن در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داد. اطری با تغییر وزن بار دیگر کارش را از مسابقات انتخابی جام تختی آغاز کرد. او در 61‌کیلوگرم قهرمان شد و مجوز حضور در جام تختی را کسب کرد. اطری در جام تختی تمام رقبایش را شکست داد و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در وزن 61‌کیلوگرم مقابل حضرتقلی پیروز شد تا برای جهانی صربستان ملی‌پوش شود. این چهارمین حضور اطری در مسابقات جهانی است، آزادکاری که در 3‌دوره گذشته در رسیدن به مدال ناکام بوده و حالا به‌گفته خودش راهی صربستان می‌شود تا طلسم شکنی کند.

   از مسابقات کشوری شروع کنیم که در روز دوم سر وزن نرسیدی. همیشه با هر سختی بود این کار را انجام می‌دادی اما چه شد که این‌بار موفق نبودی؟
دقیقا همینطور است. همیشه با هر سختی بود سر وزن می‌رسیدم ولی در گرگان تمام اتفاقات طوری رقم خورد که سر وزن نرسم و نتوانم در فینال کشتی بگیرم. مسابقات روز اول دیر تمام شد، فکر می‌کنم ساعت حوالی 9شب بود که روی باسکول رفتم و دیدم حدود 3‌کیلوگرم بالای وزن هستم. شروع به نرمش کردم، به سونا رفتم و یک‌کیلو و نیم از وزنم کم شد ولی هر کاری کردم دیگر وزنم پایین نیامد. حدود ساعت 4صبح بود که فهمیدم یا قبول کردم سر وزن نمی‌رسم. خیلی اتفاقات افتاد که مطمئن شدم دیگر سر وزن نمی‌رسم چون سال‌هاست وزن کم می‌کنم ولی این‌بار شرایط فرق می‌کرد و هرکاری می‌کردم، وزنم پایین نمی‌آمد. رژیمم را شکاندم و بعد از آن تصمیم گرفتم دیگر در 61‌کیلوگرم کشتی بگیرم.

   در 61کیلوگرم مشکلی نداری و به‌اصطلاح کشتی گیرها زورت به آنها می‌رسد؟
بعد از مسابقات کشوری تمریناتم را ادامه دادم و با روزی 2‌جلسه تمرین توانستم به آمادگی خوبی برسم. من همیشه به‌خاطر وزن کم کردن خیلی از توانایی‌هایم را از دست می‌دادم ولی الان شرایط بهتری دارم. تا اینجا در کشتی‌هایی هم که گرفته‌ام، مشکلی نداشته‌ام. در مسابقات جام تختی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مشکلی نداشتم و با همه حریفانم راحت کشتی گرفتم. رد شدن از دستانم با شرایطی که دارم برای رقبا سخت شده است. در کل به‌نظرم شرایط خوب است ولی برای جهانی با کمک کادر فنی امیدوارم شرایطم بهتر هم بشود.

   با عدم‌حضور روس‌ها بهترین فرصت است که در جهانی مدال بگیری؟
به‌نظرم درنهایت روس‌ها مجوز حضور در جهانی صربستان را می‌گیرند. اینطور که می‌گویند کشتی‌گیران روس در اردو هستند و تمرینات منظمی دارند. آنها برای حضور در صربستان مصمم هستند و من فکر می‌کنم روس‌ها در صربستان حضور خواهند داشت. البته برای من فرقی نمی‌کند و برای مدال گرفتن باید در مقابل هر حریفی بهترین عملکرد را داشته باشم.

   مسابقات جهانی صربستان چهارمین رقابت‌های جهانی است که تجربه می‌کنی. شرایط را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
خیلی وقت‌ها تا یک قدمی مدال رفته‌ام ولی دستم به مدال نرسیده است. درالمپیک توکیو پنجم شدم و هنوز حسرت آن مدال را می‌خورم. این‌بار به امید خدا می‌روم تا طلسم شکنی کنم. این مدال نتیجه زحمت سال‌ها حضور در اردو و تمرینات پرفشار کشتی است که باید به آن برسم.

این خبر را به اشتراک بگذارید