• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 26 تیر 1401
کد مطلب : 166095
+
-

دومینوی لواندوفسکی

با انتقال لوا از بایرن به بارسا اتفاقات زنجیره‌ای زیادی رخ می‌دهد

دومینوی لواندوفسکی

اریک تن‌هاخ با منچستر‌یونایتد شروعی توفانی داشته؛ همان منچستری که فصل پیش همه را ناامید کرد، ازجمله کریستیانو رونالدو را که به‌خاطر ضعف ترکیب تیم ‌ساز جدایی سر داده است. همان منچستری که رالف رانگنیک گفته بود باید 10‌بازیکن جدید بگیرد، در تور پیش‌فصل در آسیای جنوب‌شرقی 2‌برد 4‌گله مقابل لیورپول و ملبورن استرالیا به‌دست آورد، با همان بازیکنانی که خیلی‌ها آنها را مسخره می‌کردند. فکر کنید اگر خریدهای جدید برسند و رونالدو هم بماند، چه اتفاقی خواهد افتاد. با این‌حال، سرمربی هلندی سابق آژاکس از وضعیت دفاعی تیم اصلا راضی نیست. گل زودهنگامی که این تیم از کریس ایکونومیدیس در بازی با تیم استرالیایی خورد، صدای مربی هلندی را درآورد. این گل مجموعه‌ای از اشتباهات 3‌مدافع من‌یونایتد بود. پشت لوک شاو خالی شد، مگوایر در نخستین بازی‌اش برای سرمربی جدید نتوانست او را پوشش بدهد و لیندلوف هم به داد خط دفاعی نرسید. پیش از آغاز مسابقه هم واران طبق معمول مصدوم شد. تن‌‌هاخ نتوانست ناامیدی خود را از نحوه گل‌خوردن تیمش پنهان کند. او با اینکه از کسی نام نبرد اما تأکید کرد که انتظارات بیشتری دارد: «نمی‌خواهم در مورد فردی صحبت کنم، زیرا فکر می‌کنم از ابتدا تا بالای زمین انتخاب‌ها اشتباه‌ بود. این یک اشتباه فردی نیست، بلکه بیشتر تیم است که اشتباه می‌کند.» برای همین است که سرمربی هلندی اصرار دارد شاگرد خودش در آژاکس را برای این پست به اولدترافورد بیاورد.

لیساندرو
لیساندرو مارتینس 24ساله برای انجام تست‌های پزشکی به منچستر آمده و به‌زودی قرار است این انتقال با 42میلیون پوند نهایی شود. از میان لیندلوف، واران و مگوایر یک نفر می‌تواند در کنار این مدافع ملی‌پوش آرژانتینی در ترکیب قرار بگیرند. بیش از 60درصد هواداران منچستر ابراز امیدواری کرده‌اند که او به یک ستاره تبدیل شود. انتظار می‌رود لیساندرو مارتینس به تمرینات پیش‌فصل منچستریونایتد در استرالیا ملحق شود. قرارداد این بازیکن با منچستریونایتد ۵‌ساله و حقوق هفتگی او به ارزش ۱۲۰‌هزار پوند است.

دی‌یونگ
لیساندرو آخرین بازیکن سابق آژاکس نیست که به من‌یو می‌پیوندد. به‌نظر می‌رسد انتقال فرنکی دی‌یونگ از نوکمپ به اولدترافورد محتمل‌تر شده است. او خودش راضی به این انتقال نیست اما چاره‌ای جز تمکین ندارد. از طرفی، فان‌دبیک هم از قرارداد قرضی به تیم برگشته. او هم جزو بازیکنانی است که سابقه بازی زیرنظر تن‌هاخ را دارند.

اریکسن
کریستین اریکسن سرانجام تصمیم گرفت با قراردادی 3‌ساله به منچستر بپیوندد. او هم جزو بازیکنان محصول آژاکس است. هافبک دانمارکی پس از قرارداد رسمی با منچستر گفت: «منچستریونایتد یک باشگاه خاص است و من‌ نمی‌توانم برای شروع کار صبر کنم. من بارها این شانس را داشتم که در اولدترافورد بازی کنم، اما انجام آن با پیراهن قرمز یونایتد احساس شگفت‌انگیزی خواهد بود.» آمار کریستین اریکسن، بازیکن جدید منچستریونایتد در لیگ برتر؛ 237‌بازی، 52‌گل، 71‌پاس‌گل.

مدافع راست
منچستریونایتد برای جذب جاناتان کلاوس، مدافع راست ۲۹‌ساله لانس آماده رقابت با چلسی است. چلسی بیش از یک‌سال است که کلاوس را زیرنظر دارد، اما یونایتد اکنون برای انتقال احتمالی با او تماس گرفته است. جاناتان کلاوس ۸‌میلیون پوند ارزشگذاری شده، اما اینکه منچستریونایتد‌ یا چلسی به‌دنبال انتقال او باشند، بستگی به بازیکنان خروجی آنها دار‌د. یونایتد در حال بررسی فروش آرون ون‌بیساکا است.

رونالدو
بایرن مونیخ اکنون در حال بررسی انتقال کریستیانو رونالدو با توجه به نزدیک‌شدن خروج لواندوفسکی است. ژرژ مندز، مدیر برنامه‌های این بازیکن به اطلاع یونایتد رسانده که بایرن حاضر است ۱۲‌میلیون پوند برای رونالدو پیشنهاد دهد. با اینکه برخی مدیران بایرن با این خرید موافق نیستند، اما ناگلزمان به‌شدت خواهان کریستیانو است.‌‌ توماس مولر ازجمله کسانی است که با ناگلزمن موافق است و روی خرید رونالدو اصرار دارد. رونالدو می‌تواند حداقل یک‌فصل مثل یک‌مسکن برای بایرن عمل کند تا آنها زخم جدایی لوا را حس نکنند. بعدا می‌شود برای آینده فکر بهتری کرد و روی خرید هری کین تمرکز کرد. فعلا تماس‌های اولیه با منچستر برقرار شده. شخصی که با مدیران منچستر تماس گرفته است الیور کان بوده.

لواندوفسکی
اندکی عجیب است اما لواندوفسکی بازهم در تمرینات تیم حضور یافت. پیش از شروع تمرین، بازیکنان تیم دور هم جمع شدند و ناگلزمان مدت طولانی صحبت کرد، سپس همگی دست زدند و لواندوفسکی هم صحبت‌هایی کرد. او بسیار آرام به‌نظر می‌رسید. شاید او برای این آرام بود که گمان می‌برد مراحل انتقالش به بارسلونا در ازای پرداخت 50میلیون یورو به بایرن در حال نهایی‌شدن است. برخی منابع هم گزارش داده‌اند که لواندوفسکی در محل تمرین بایرن حضور یافته تا وسایلش را از رختکن جمع کرده و با هم‌تیمی‌هایش خداحافظی کند. قرارداد لواندوفسکی با بارسلونا تا 2025 خواهد بود و بند تمدید یکساله خواهد داشت. برنامه او این است که امروز به بارسلونا سفر کند و احتمالا قرارداد ببندد. آمار لواندوفسکی در فصل 22-2021 با باشگاه و تیم ملی لهستان؛ 56‌بازی، 56‌گل و 10‌پاس‌گل.

ممفیس
جدایی لواندوفسکی یک دومینو را در بازار نقل‌وانتقالات فعال می‌کند. در این حالت، ممفیس دیپای هم مجبور به جدایی خواهد شد. تاتنهام، رم، یوونتوس و آژاکس بیشترین علاقه‌ را به قرارداد با او دارند، اطرافیان دیپای معتقدند 20‌میلیون یورویی که بارسا می‌خواهد خروج او را دشوار می‌کند اما شاید لاپورتا پس از قطعی‌کردن قرارداد لوا برای ممفیس هم تخفیف اساسی به مشتریانش بدهد تا از شر دستمزد او هم خلاص شود. هم‌اکنون با پیوستن لوا به بارسا، 7‌ستاره در خط حمله این تیم حاضرند؛ لواندوفسکی، فران تورس، اوبامیانگ، فاتی، ممفیس، رافینیا و دمبله.

بایرن
درباره سایر نقل‌وانتقالات بایرن که به منچستر هم ربط دارد، باید گفت که فعلا همه حواس مدیران باشگاه آلمانی به خرید دلیخت است. هنوز هیچ توافقی بین بایرن و یوونتوس برای دلیخت حاصل نشده. بازیکن به بایرن جواب مثبت داده و همه در یوونتوس این را می‌دانند. حالا و بعد از خروج لواندوفسکی، دلیخت گزینه بعدی‌ای است که صالح حمیجیچ روی آن کار خواهد کرد و تمام تلاشش را می‌کند تا او را به بایرن بیاورد. ماتیاس دلیخت در ازای 80‌میلیون یورو به‌علاوه پاداش‌ به بایرن می‌‌پیوندد. 2‌باشگاه به توافق رسیدند و همه‌چیز بین بازیکن و باشگاه هم تکمیل شده است. این معامله‌ تقریبا تمام‌شده است.

بایرن چند گزینه برای جای خالی لواندوفسکی دارد؛ گنبری یا مانه در پست مهاجم نوک یعنی بازیکن شماره9بازی کنند. رونالدو خریداری شود یا یک مهاجم جوان از بوندس‌لیگا در ترکیب قرار بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :