• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166007
+
-

بازارها/ تولید قزل‌آلا به ۱۰۵هزار تن می‌رسد

  تولید قزل‌آلا به ۱۰۵هزار تن می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با استمرار خشکسالی و کاهش رغبت برای خرید تخم‌چشم زده پیش‌بینی می‌شود که تولید قزل‌آلا به ۱۰۰ تا ۱۰۵هزار تن برسد. آرش نبی‌زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل‌آلا در عمده‌فروشی به ۶۵هزار تومان رسیده که نسبت به هفته‌های قبل روند افزایشی به‌خود گرفته است.به‌گفته او، با اصلاح نظام یارانه قیمت تمام‌شده هر کیلو قزل‌آلا به ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان رسید که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر قیمت قزل‌آلا به نرخ واقعی برسد تا تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید باشند.

  افزایش صادرات شیر خام
اسماعیل خاتمی، عضو انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرد: سال گذشته 20 تا 25درصد از جذب شیر لبنی در قالب گروه‌های مختلف محصول صادر می‌شد. پیش‌بینی می‌شود امسال 40درصد از شیر تولید شده در داخل صادر شود. کشورهایی مانند روسیه، قزاقستان، گرجستان و ارمنستان خواهان شیر خام ما هستند. خاتمی، با تأیید کاهش مصرف لبنیات، گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای کمترین افت خرید در گروه پنیر اتفاق افتاد، چنان‌که کاهش خرید پنیر کمتر از 10درصد بوده، در سایر گروه‌های لبنی کاهش مصرف 15 تا 20درصد بوده است.

  کاهش تقاضا در بازار مسکن
بازار مسکن شهر تهران پس از 2ماه پررونق، این روزها از تب و تاب افتاده است. واسطه‌های ملکی بیان می‌کنند که از ابتدای تیرماه به‌تدریج تعداد معاملات افت کرده و هم‌اکنون خرید و فروش‌ها به کمتر از نصف خردادماه رسیده است. بنا به‌گفته فعالان بازار مسکن، تقاضا عمدتا از نوع سرمایه‌گذاری با ذهنیت انتظارات تورمی ناشی از تغییر قیمت کالاهای اساسی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد وارد بازار و هم‌اکنون خارج شده است. اطلاعات به‌دست آمده از آگهی‌های ملکی هم رسیدن رشد قیمت به یک سوم ماه قبل را نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید