• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 23 تیر 1401
کد مطلب : 165914
+
-

آماربازی

44
بهترین خط حمله لیگ در فصل گذشته متعلق به کدام تیم بوده است؟ همه‌ساله با یک نگاه ساده به جدول لیگ برتر، تیمی که بیشترین گل را زده به‌عنوان برترین خط حمله شناخته می‌شود اما این موضوع در فصل گذشته به‌خاطر بازی‌های انجام‌نشده و مسابقاتی که با حکم انضباطی 3 بر صفر اعلام شد با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود. بیشترین گل زده در جدول لیگ متعلق به پرسپولیس است. اما از 44گلی که برای سرخپوشان ثبت شده 3گل مربوط به بازی با تراکتور است که هیچ گلی در آن ردوبدل نشد. بعد از پرسپولیس، به اسم سپاهان می‌رسیم که در جدول 43گل زده دارد اما این تیم هم یک بازی را با حکم انضباطی 3بر صفر برده درحالی‌که نتیجه واقعی آن مسابقه 4بر2 به‌ضرر سپاهان بوده است.

42
گل‌گهر هم دیگر تیمی است که گل‌های زده‌اش با عددی که در جدول ثبت شده فاصله زیادی دارد. تیم امیر قلعه‌نویی 42گل زد اما وقتی نتیجه 3بازی به ضرر این تیم برگشت 5گل از گل‌های زده آنها کم شد. 2 تیم گل‌گهر و سپاهان با 42گل زده، صاحب بیشترین گل زده واقعی در فصل گذشته هستند. پرسپولیس 41گل زده اما بازی این تیم با تراکتور نیمه‌تمام مانده است. ضمن اینکه 3بازی از فصل گذشته اصلا برگزار نشد، یعنی گل‌های زده بعضی از تیم‌ها در 29بازی به ثمر رسیده و بقیه در 30بازی. در این بین وضعیت تراکتور از همه عجیب‌تر است چون یک بازی برگزارنشده با نساجی و یک بازی نیمه‌تمام با پرسپولیس داشته است!

1/4
بهترین راه برای شناسایی بهترین خط حمله فصل گذشته، مقایسه معدل گلزنی تیم‌ها به جای مقایسه تعداد گل‌های زده است. معدلی که از تقسیم تعداد گل‌های واقعی هر تیم بر تعداد بازی‌های انجام‌شده به‌دست می‌آید. سپاهان و گل‌گهر در 30بازی 42گل زده‌اند یعنی به‌طور میانگین در هر بازی 1.4گل. پرسپولیس 41گل زده واقعی دارد اما تقریبا یک نیمه کمتر از بقیه بازی کرده است. به این ترتیب معدل گلزنی سرخپوشان حدود 1.39گل در هر بازی است و آنها را با اختلافی ناچیز در رتبه سوم قرار می‌دهد. خط حمله چهارم متعلق به مس رفسنجان است که در 29بازی 36گل زده و استقلال نیز با همین تعداد گل زده اما در 30بازی رتبه پنجم را در میان خطوط حمله صاحب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید