• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 23 تیر 1401
کد مطلب : 165912
+
-

نکته بازی/ باز هم افتاد گردن بقیه

بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و کشمکش، بالاخره رضا اسدی از پرسپولیس جدا شد. این بازیکن ابتدای فصل گذشته با قراردادی یکساله به جمع قرمزها پیوست و البته پیراهن شماره 8این تیم را پوشید. با این حال اسدی موفق نشد انتظارات را برآورده کند. در طول فصل، انتقادات زیادی از او شد اما باز هم باشگاه به این بازیکن اجازه داد با کاستن از سطح توقعات مالی‌اش در تیم ماندگار شود؛ اتفاقی که رخ نداد. حالا اسدی بیانیه خداحافظی منتشر کرده که حسابی هم مفصل است و بعید به‌نظر می‌رسد بسیاری از هواداران آن را خوانده باشند. نکته مهمی هم ندارد البته؛ جز اینکه همه تقصیرات را گردن دیگران انداخته و گفته «عده‌ای» نمی‌خواستند من موفق شوم. بله؛ او هم  مثل خیلی‌ها بی تقصیر است!

خب، خدا رحم کرد
وسط جنگ و جدل‌ها در مورد آینده دراگان اسکوچیچ و اینکه آیا او در ایران می‌ماند یا نه، یک رسانه فرانسوی خبری منتشر کرد در مورد اینکه فدراسیون فوتبال کشورمان به اوله‌گونار سولسشایر، سرمربی سابق منچستریونایتد پیشنهاد داده، اما او هدایت تیم ملی را نپذیرفته است. نمی‌دانیم این خبر تا چه اندازه دقیق و درست است، مخصوصا که عادت داریم خبرهای مربوط به‌خودمان را از رسانه‌های خارجی بشنویم. با این حال به‌نظر می‌رسد سولسشایر جواب خوبی داده و دل او بیشتر از پیشنهاد‌دهندگان برای فوتبال ایران می‌سوخته! حماسه‌ای که این عزیز در منچستریونایتد به‌پا کرد، حالا حالاها فراموش‌نشدنی است، اما ببینید ما چه وضعیتی داریم که همین مربی هم حاضر نشده ولو با وسوسه حضور در جام‌جهانی پیشنهاد تیم ملی ایران را بپذیرد!

پس کی خوب است دکتر جان؟
بین منتقدان دراگان اسکوچیچ نام دکتر بیژن ذوالفقارنسب هم به چشم می‌خورد؛ از بزرگان فوتبال ایران که دوستش داریم و برایش احترام قائلیم. دکتر گفته‌اند: «با اخراج اسکوچیچ موافق هستم» و البته دلایل خاص خودشان را دارند که آنها هم محترم است. با این حال مشکل از جایی پیدا می‌شود که در سابقه ایشان، مخالفت شدید با کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و گابریل کالدرون هم به چشم می‌خورد. دکتر عزیز حتی یک‌جمله درخشان هم دارند با این مضمون: «حمید درخشان را به برانکو ترجیح می‌دهم»؛ جمله‌ای که 7‌سال پیش و قبل از آغاز سلطنت پرسپولیس با مربی کروات بر زبان ایشان جاری شد. خدا را شکر که کسی به توصیه دکترجان ما عمل نکرد، وگرنه معلوم نیست الان چه وضعی داشتیم. خلاصه شما بگو چه کسی خوب است بیژن خان؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید