• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 تیر 1401
کد مطلب : 165830
+
-

آمریکا: ایران ارتش پهپادی روسیه را آموزش می‌دهد

مشاور امنیت ‎ملی کاخ‎سفید در سخنان اخیر خود اعلام کرد که ایران قصد دارد صدها فروند پهپاد را برای ارتش روسیه ارسال کند؛ موضوعی که از وحشت آمریکایی‎ها نسبت به توانمندی‎های پهپادی جمهوری ‎اسلامی حکایت دارد که واشنگتن را به فرافکنی در این زمینه واداشته است.
به‎گزارش همشهری، جیک سالیوان مدعی شده بود که برخی از این پهپادها احتمالا قادر به حمل سلاح خواهند بود و آموزش نیروهای روسی برای کاربری این پهپادها نیز به‎زودی آغاز خواهد شد. این درحالی بود که در ماه‎های اخیر برخی منابع خبری وابسته به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی با انتشار تصاویری از ثبت پروازهای تجاری از خاک ایران به روسیه، مدعی شده بودند که ایران در حال ارسال برخی تسلیحات و تجهیزات بومی خود برای ارتش روسیه و کمک به این کشور در جنگ اوکراین است.
در این میان اما ادعای مشاور امنیت‎ ملی کاخ‎سفید درباره حمایت نظامی جمهوری ‎اسلامی از روسیه در جنگ اوکراین با واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نیز مواجه شد. ناصر کنعانی درباره اظهارات سالیوان مبنی بر فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، گفت: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش ‎از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر، هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده‎ است.
وی با تأکید بر اینکه موضع ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن بوده و بارها به‎صورت رسمی اعلام شده‎ است، افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی ‎است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌هاست کشورهای اشغالگر و متجاوز، ازجمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‎های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‎اند که قطعا بدون این تسلیحات، تداوم بیش‎ از 7دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‎ها در سرزمین‎های اشغالی ممکن نبود.

این خبر را به اشتراک بگذارید