• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 21 تیر 1401
کد مطلب : 165726
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/PNRwA
+
-

و باز هم لهستان

تیم ملی والیبال ایران که به‌عنوان تیم هفتم به مرحله حذفی لیگ ملت‌ها صعود کرده باید با لهستان بازی کند. در مرحله مقدماتی ایران در 5ست این تیم را شکست داده بود

و باز هم لهستان

ایران و لهستان یک‌بار دیگر با هم بازی می‌کنند. روزهای 29و 30تیر مرحله دوم لیگ ملت‌های والیبال در ایتالیا برگزار می‌شود و ایران که به‌عنوان تیم هفتم صعود کرده باید با لهستان تیم دوم جدول بازی کند. هفته پیش در هفته سوم مقدماتی، ایران موفق شد لهستان را در حضور چندهزار تماشاگرش شکست دهد و همین پیروزی یکی از دلایل صعود تیم به مرحله بعد بود. ایران در 3هفته مقدماتی با 7پیروزی در مقابل تیم‌های چین، استرالیا، آمریکا، کانادا، لهستان، اسلوونی و صربستان و شکست در مقابل تیم‌های ژاپن، هلند، بلغارستان، برزیل و ایتالیا به مرحله دوم صعود کرد. لهستان هم طی 12بازی فقط در مقابل ایران و ایتالیا بازنده بود. لهستان تیم‌های آرژانتین، بلغارستان، فرانسه، برزیل، کانادا، استرالیا، آمریکا، چین، هلند و اسلوونی را شکست داد.
ایران و لهستان پیش از این 25بار مقابل هم بازی کرده‌اند؛ نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی جهان 1998و آخرین بار هفته پیش در مرحله مقدماتی لیگ‌ ملت‌ها. از این 25بار ایران 10بار و لهستان 15بار به پیروزی رسیده‌اند. هر 2تیم برای پیروزی نقشه می‌کشند. برای ایران مهم است که بتواند به جمع 4تیم صعود کند. ایران برای سومین بار است که به مرحله دوم صعود می‌کند و فقط یک‌بار توانسته در رده چهارم قرار بگیرد. برای تیم ایران که کمتر کسی توقع صعودش را داشت، رسیدن به جمع 4تیم موفقیت خیلی بزرگی است. اما برای لهستان که دوره پیش نایب‌‌قهرمان لیگ شد، شکست می‌تواند بدترین اتفاق ممکن باشد. لهستانی‌ها بعد از مشخص شدن برنامه مرحله بعد، از آمادگی‌شان برای بازی هفته آینده گفته‌اند. بارتوش کورک، کاپیتان این تیم گفته است: «ما نمی‌توانیم ایران را دست‌کم بگیریم، چراکه این بازی می‌تواند پایان بدی داشته باشد. انتظار بازی سختی داریم اما می‌دانیم که ما کیفیت لازم را برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی داریم.»بعد از مرحله مقدماتی، فدراسیون جهانی اسامی بهترین بازیکنان را اعلام کرد. در بین بازیکنان ایران فقط امین اسماعیل‌نژاد در بین بهترین‌ها بود. او با 193امتیاز بعد از نیمیر عبدالعزیز هلندی دومین بازیکن امتیازآور بود. سایت فدراسیون جهانی در گزارشی که از هم‌گروهی ایران و لهستان نوشته، تأکید کرده که یکی از نکات کلیدی این بازی مهار اسماعیل‌نژاد 25ساله است که برای نخستین‌بار لیگ ملت‌ها را تجربه می‌کند. ایران اگر بتواند لهستان را شکست دهد باید با برنده بازی برزیل و آمریکا رودررو شود.
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران بعد از پایان هر هفته تغییراتی در تیمش داشت. بعد از هفته سوم و قطعی شدن صعود تیم هنوز بازیکنی از تیم جدا یا اضافه نشده است. تنها اتفاق، جدایی عظیم جزیده از تیم است. او که یکی از کمک‌مربیان تیم است، به تهران آمده تا تیم ب را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید