• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165590
+
-

بازارها/صادرات تخم‌مرغ به ‌صورت محدود

  صادرات تخم‌مرغ به ‌صورت محدود
ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ به‌صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است، گفت: اوج صادرات این محصول روزانه ۱۰۰تن است که رقم زیادی محسوب نمی‌شود. او اضافه کرد: اگر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ زیر ۳۰هزار تومان باشد، صادرات آن به‌صرفه است اما وقتی که قیمت بالای ۳۴ تا ۳۵هزار تومان است، برای صادرکنندگان نمی‌صرفد که به صادرات اقدام کنند. به‌گفته او هم‌اکنون قیمت تمام‌شده تولید تخم‌مرغ بین ۴۴ تا ۴۵هزار تومان است اما میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ جلوی در مرغداری ٣۵هزار تومان است.

  اعلام نرخ ارز صرافی‌ها در سایت بازار متشکل
مهدی هادی‌نژاد، مدیر عملیات بازار متشکل ارزی ایران، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده به‌زودی فهرست کارگزاری‌های بازار متشکل ارزی ایران به همراه نرخ‌های خرید و فروش اعلامی در سایت رسمی بازار متشکل ارزی به نشانی https://ice.ir قرار خواهد گرفت. او افزود: به این ترتیب، متقاضیان و هم‌وطنان می‌توانند با مشاهده اطلاعات صرافی‌ها و کارگزاری‌های بازار متشکل ارزی، براساس محل فعالیت آنها و براساس نرخ‌های خرید و فروش اعلامی، به انتخاب کارگزار اقدام کرده و با مراجعه به این کارگزار به خرید و فروش ارز خود اقدام کنند.

  کاهش ۵۰درصدی مصرف نان فانتزی
محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم با اشاره به کاهش بیش از 50درصدی مصرف نان‌باگت، افزود: واحدهای صنفی نانوایان فانتزی بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای نتوانستند خود را با شرایط وفق بدهند؛ از این‌رو بسیاری از واحدها در حالت نیمه‌تعطیل هستند زیرا حجم قابل‌توجهی از فروش خود را با افزایش نرخ نان فانتزی از دست داده‌اند. او افزود: واکنش مصرف‌کنندگان نسبت به خرید نان فانتزی منفی شده زیرا قیمت آرد نان‌های حجیم افزایش 10برابری را تجربه کرده است.

  طرح بخشودگی ۱۰۰درصدی جرائم بیمه شخص ثالث
مهدی قمصریان، رئیس صندوق خسارت بدنی در مکاتبه‌ای با رئیس‌کل بیمه مرکزی، خواستار بخشودگی 100درصدی جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث همه وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه از  14/ ۴/ 1401(به‌مدت یک‌ماه) به مناسبت عید سعید غدیرخم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید