• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16559
+
-

کوتاه از حادثه


  واژگونی مرگبار خودروی دانش‌آموزان در بانه

واژگونی خودروی دانش‌آموزان بانه‌ای که از اردو برمی‌گشتند، حادثه هولناکی را رقم زد و به مرگ یکی از آنها و مصدومیت 8دانش‌آموز دیگر منجر شد. این حادثه عصر سه‌شنبه اتفاق افتاد و در جریان آن خودروی تویوتا وانتی که دانش‌آموزان را از اردویی یک‌روزه به خانه بر‌می‌گرداند، واژگون شد. حامد منصوری، رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه در این‌باره به ایرنا گفت: در این حادثه یک دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی اهل روستای سماقان جان باخت و 8دانش‌آموز نیز مصدوم شدند که به بیمارستان منتقل شدند.  علت وقوع این حادثه بی‌توجهی به جلو از سوی راننده تویوتا اعلام شد.
 


  مرگ دردناک در کانال آب

افتادن توپ به داخل کانال آب حادثه دردناکی را رقم زد که با مرگ 2نفر پایان یافت. به گزارش ایرنا، بهنام کرمانی، سخنگوی آتش‌نشانی ورامین گفت: صبح چهارشنبه یک کودک حدودا ۸ ساله در حال بازی در اطراف شهرک «فجر» ورامین بود که توپ وی درون کانال افتاد و کودک به‌دنبال توپ خود دوید و متأسفانه به داخل کانال سقوط کرد. وی افزود: ۲ مرد که در حال عبور از آن محل بودند، به محض رویت این اتفاق برای نجات کودک وارد کانال آب شدند. آتش‌نشانان نیز پس از اطلاع از حادثه به سرعت در محل حاضر و وارد عمل شدند و در نهایت از ۲ مردی که برای نجات جان کودک وارد کانال آب شده بودند، یک نفر متأسفانه جان باخت و آتش‌نشانان توانستند مرد دیگر را زنده نجات دهند. وی اظهار داشت: کودک ۸ ساله نیز در این حادثه جان باخت و تعداد فوتی‌های این حادثه به ۲ نفر رسید.



   تعطیلی مدارس از بیم زلزله

وقوع دست‌کم 4زمین‌لرزه در روزهای گذشته در طالقان که موجی از نگرانی میان مردم به‌وجود آورده بود، باعث تعطیلی مدارس این شهر شد. از بامداد یکشنبه، 23 اردیبهشت چند زمین‌لرزه پی‌درپی شهرستان طالقان را لرزاند و باعث ترس و وحشت مردم شد. تا جایی که عده‌ای از مردم تصمیم گرفتند شب را در خارج از خانه به سر ببرند و این در حالی بود که به گفته فرماندار طالقان، تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی در این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. هر چند زمین‌لرزه‌ها در عمق 8 تا 12کیلومتری زمین رخ داده و شدت بزرگ‌ترین آنها 3.2ریشتر بود اما نگرانی مردم باعث شد که آموزش و پرورش طالقان روز چهارشنبه مدارس ابتدایی این شهرستان را تعطیل اعلام کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اداره آموزش و پرورش شهرستان طالقان اعلام کرد با توجه به بروز زلزله‌های اخیر و با هدف حفظ آرامش اولیا، همکاران و دانش‌آموزان براساس تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چهارشنبه مورخ26/2/97 در مقطع ابتدایی تعطیل شد.



    مردان ثروتمند،  طعمه‌های زن جوان بودند

2زن و یک مرد جوان برای سرکیسه کردن مردان ثروتمند نقشه حساب شده‌ای کشیده بودند. به گزارش همشهری،  تحقیقات پلیس در این‌باره از چندی قبل با شکایت مرد جوانی آغاز شد. شاکی که نزد مأموران انتظامی قرچک ورامین رفته بود به آنها گفت: من وضع مالی خوبی دارم. یک شب وقتی به خانه برمی‌گشتم زن جوانی را کنار خیابان دیدم و او را سوار خودروام کردم. او گفت به تنهایی زندگی می‌کند و  از من دعوت کرد به خانه‌اش بروم و من هم قبول کردم. هنوز چند دقیقه از حضور ما در آنجا نگذشته بود که زن و مردی وارد خانه شدند.آنها می‌گفتند که خواهر و برادر زن جوان هستند. شاکی ادامه داد: می‌خواستم از آنجا بیرون بروم اما مرد جوان گفت باید به آنها پول بدهم. من هم عابربانکم را همراه رمزش به آنها دادم و از باجناقم هم خواستم 14میلیون تومان به آنها بدهد. با این حال آنها حاضر نبودند رهایم کنند. آنها شب من را آنجا نگه داشتند و صبح روز بعد مجبورم کردند سیم کارتم را که به‌خاطر شماره رندش ارزش زیادی داشت به نام آنها کنم و سرانجام رهایم کردند. به‌دنبال شکایت این مرد، گروهی از مأموران با مجوز قضایی راهی خانه متهمان شدند. در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد 2زن و یک مردی که آنجا حضور دارند اعضای یک باند تبهکاری هستند که از مردان ثروتمند اخاذی می‌کنند. در خانه آنها دوربین‌های مداربسته زیادی به شکل مخفیانه نصب شده بود که نشان می‌داد با تصاویر ضبط شده دوربین‌ها از طعمه‌هایشان اخاذی می‌کنند. به این ترتیب 3متهم بازداشت شدند. اعترافات دستگیرشدگان حاکی از آن بود که یکی از زنان جوان ابتدا سر راه مردان ثروتمند که ماشین‌های لوکس سوار بودند قرار می‌گرفت و بعد از ریختن طرح دوستی آنها را به خانه‌شان می‌کشاند و سپس با استفاده از تصاویر ضبط شده و همچنین حضور ناگهانی 2متهم دیگر که نقش خواهر و برادر او را بازی می‌کردند ماجرای اخاذی کلید می‌خورد. آنها اعتراف کردند که تاکنون با این ترفند از چندین نفر اخاذی کرده‌اند، در چنین شرایطی پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و قرار است متهمان به‌زودی محاکمه شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید