• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165564
+
-

گرینویچ/14ساعت پرواز با نقص فنی


دبی: یک کارشناس هوانوردی معتقد است هواپیمایی که ۱۴ساعت با حفره بزرگی در بدنه خود پرواز کرد، یک مورد در میلیون است. مسافران پرواز امارات از دبی به بریزبن استرالیا، هنگام پیاده‌ شدن از هواپیما از دیدن این حفره شوکه شدند. این شرکت هواپیمایی می‌گوید که سوراخ روی بدنه زمانی ایجاد شد که یکی از لاستیک‌های ایرباس ای۳۸۰  اندکی پس از بلند شدن ترکید. هیچ مسافری در این پرواز آسیب ندید و هواپیما طبق برنامه‌ریزی سفر به مقصد رسید. یوهانس بورو، خلبان و مدرس ارشد مطالعات هوانوردی در دانشگاه کینگستون لندن به یورونیوز می‌گوید که این حادثه بسیار غیرعادی است. وی اضافه می‌کند: «احتمالا یک مورد در میلیون است و چیزی نیست که هر روز ببینیم.» یکی از مسافران این پرواز به نام پاتریک به یکی از رسانه‌های استرالیا گفت که حدود ۴۵دقیقه پس از پرواز صدای هشداردهنده‌ای را شنیده است. وی گفت: «یک صدای بلند بود و من از طریق کف هواپیما آن را نیز احساس می‌کردم.» 

برج ایفل زنگ زد

 پاریس: براساس برخی گزارش‌های محرمانه که به مجله فرانسوی ماریان رسیده است، برج ایفل حسابی زنگ‌زده است و به تعمیرات اساسی نیاز دارد؛ با این حال تا قبل از المپیک۲۰۲۴ پاریس، این برج مشهور با تخصیص بودجه‌ای ۶۰میلیون یورویی، فقط رنگ‌ خواهد شد. این برج معروف ۳۲۴متری پاریس که گوستاو ایفل در اواخر قرن نوزدهم آن را ساخت، هر سال پذیرای حدود 6میلیون بازدیدکننده است. حالا گزارش‌های محرمانه کارشناسان حاکی از آن است که این بنای تاریخی در وضعیت بدی قرار دارد و به‌شدت زنگ‌زده است. یکی از مدیران برج ایفل که نخواست نامش فاش شود، گفت: «اگر گوستاو ایفل برج را می‌دید، سکته می‌کرد.» برج ایفل از ۱۸هزار قطعه فلزی ساخته شده که با 2ونیم میلیون پرچ به هم متصل شده‌اند و نوسازی آن، پروژه‌ای زمان‌بر است.

شکار شکارچی مشهور
 
لیمپوپوی: یک شکارچی که به شکار و انتشار عکس‌های خود با حیواناتی همچون شیر، زرافه و فیل معروف بود، در آفریقای جنوبی به ضرب گلوله از پای درآمد. وانت این شکارچی خراب شده بود و او در جاده گیر کرده بود که کشته شد. رایان نائود ۵۵ساله رئیس شرکتی به نام «پرو هانت آفریکا» بود که مدعی بود سفرهای «شکارزیستی» برگزار می‌کند. اما عکس‌هایی که نائود و این شرکت منتشر می‌کردند، حاکی از کشتن حیوانات در حال انقراض بود. در بسیاری از این تصاویر، صحنه‌هایی از رفتار خشونت‌آمیز با حیوانات دیده می‌شود. جسد نائود در استان لیمپوپوی آفریقای جنوبی، کنار اتومبیل تویوتای او پیدا شد. اتومبیل او به‌علت داغ کردن خراب شده و کنار جاده مانده بود. شرکت آقای نائود سفرهای شکار خود را در شمال آفریقای جنوبی و نزدیک پارک ملی کروگر برگزار می‌کرد. متقاضیان معمولا باید روزی بیش از ۳۰۰دلار آمریکا می‌پرداختند. البته شکار حیوانات موسوم به «5حیوان بزرگ»، قیمت‌هایی بیشتر و ویژه داشت. این 5حیوان عبارتند از: شیر، پلنگ، اسب‌آبی سیاه، فیل بیشه آفریقایی و بوفالوی آفریقایی. این شرکت شکار میمون، کفتار و گورخر را نیز ارائه می‌داد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید