• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165557
+
-

تعطیلات کرونایی

گزارش
تعطیلات کرونایی

فاطمه عباسی - روزنامه‌نگار

هنوز چند روزی از صحبت‌های وزیر بهداشت درباره اینکه با توجه به کاهش آمار کرونا، مردم لازم نیست در فضای باز ماسک بزنند، نگذشته بود که باز تعداد مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرد و حالا مسئولان خبر از احتمال ورود پیک جدید و همه‌گیری زیرسویه اومیکرون می‌دهند. آنطور که پیداست کرونا حالا حالاها دست از سر ما برنمی‌دارد و هر بار که می‌آییم از رفتنش خوشحالی کنیم و زندگی عادی‌مان را شروع کنیم، غافلگیرمان می‌کند.
   همانطور که می‌دانید مدتی است محدودیت‌های کرونایی به‌ویژه برای سفر رفتن کم شده و در چند ماه گذشته مردم حسابی تلافی این 2 سال خانه نشینی را درآوردند و تا می‌توانستند آمار گردشگری را بالا بردند. همین حالا هم عده‌ای در جاده چالوس توی ترافیک مانده‌اند تا به شمال برسند و برخی هم در حال تدارک دیدن وسایل سفر برای تعطیلات پیش رو و زدن به دل جاده هستند و آنطور که پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده و برای تعطیلات  عید قربان، شهرهای گردشگری و جاده‌ها قرار است حسابی شلوغ و پر از مسافر شوند. اما با توجه به خبرهای جدید و افزایش مبتلایان کرونایی، شاید بهتر باشد در این روزهای تعطیل کمی محتاط‌تر عمل کنیم و فعلا در خانه بمانیم که گرفتار بیماری نشویم.
   
با اینکه اعلام کرده‌اند ماسک‌برداری فقط در فضاهای باز مجاز است، اما خیلی‌ها کلا ماسک‌ها را بی خیال شده‌اند و چه در فضای باز و چه در مکان‌های عمومی، بدون ماسک تردد می‌کنند. به هر حال چند ساعت تحمل‌کردن ماسک روی صورت، بهتر از این است که گرفتار این ویروس منحوس شویم و چند روز درگیر دارو و درمان باشیم. اگر مجبورید به سفر بروید، ماسک را فراموش نکنید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید