• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165539
+
-

گالتیه مدیر پروژه پاریس

سرمربی جدید نیمار را می‌خواهد، سیستم را به 3‌دفاع تغییر می‌دهد و اقتصادی بازی نخواهد کرد

گالتیه مدیر پروژه پاریس

ارباب امباپه رضایت داد که کریستوفر گالتیه سرمربی جدید پاری‌سن‌ژرمن شود. ستاره پی‌اس‌جی یکی از شرط‌هایش این بود که پوچتینو نباید به‌عنوان سرمربی با تیم ادامه دهد اما روی گالتیه هم چندان نظر مساعدی نداشت. حالا فردی روی نیمکت تیم پرستاره و پرهزینه فرانسوی می‌نشیند که 2‌فصل پیاپی این تیم را از 2‌جام محروم ساخته؛ 2‌فصل پیش با لیل بالاتر از پاریس قهرمان لیگ فرانسه شد و فصل قبل هم همین پی‌اس‌جی را در جام حذفی کنار زد.
او واقعا مربی خوبی است. در دسامبر سال۲۰۱۷ در حالی هدایت لیل را به‌عهده گرفت که این تیم در رده هجدهم (منطقه سقوط) لیگ‌یک قرار داشت و در پایان فصل با فاصله‌ای یک‌امتیازی، از آن منطقه گریخت. ظرف یک‌فصل، تیم را به نایب‌قهرمانی فصل 19-2018 لیگ‌یک و سپس در فصل 21-2020 به قهرمانی لیگ رساند. این اتفاق در حالی رخ داد که لیل 10‌سال رنگ قهرمانی را ندیده بود. گالتیه بلافاصله پس از قهرمان کردن لیل از این باشگاه رفت و هدایت تیم ضعیف‌تری به نام نیس را بر عهده گرفت. او همین تیم را تا رده پنجم جدول بالا برد و پس از 25سال آنها را به فینال جام حذفی فرانسه رساند. حالا هواداران پاریس و مالکان قطری امیدوارند که گالتیه که متخصص اولین‌هاست، این تیم را به قهرمانی اروپا برساند.
مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی ۵۰‌ساله و آرژانتینی پس از ۱۸‌ماه برکنار شد. او حالا هیچ تیمی ندارد و هیچ باشگاه بزرگی هم بدون مربی نمانده تا هدایت آن را به‌عهده بگیرد. زمانی که در تاتنهام بود و همچنین فصل پیش که هنوز آنچلوتی در رئال‌مادرید جایگزین زیدان نشده بود، پوچ گزینه اصلی رئال‌مادرید برای هدایت این تیم به‌حساب می‌آمد. حالا نه رئالی وجود دارد، نه تاتنهام و حتی منچستر‌یونایتدی که او را برای جانشینی سولسشائر و رانگنیک او را می‌خواست. پوچ که برای جدایی از پاریس 15میلیون یورو غرامت گرفت تا بتواند یک‌سال استراحت کند، این آمار را در این باشگاه ثبت کرد؛ ۸۵ بازی، ۵۶برد (65.5درصد)، ۱۵‌تساوی، ۱۴‌باخت، قهرمانی لیگ‌یک 22-2021، قهرمانی جام حذفی 21-2020 و قهرمانی سوپرجام فرانسه 2020.
   افتخارات گالتیه؛ یک قهرمانی لیگ فرانسه، یک جام حذفی فرانسه. او 3‌بار هم جایزه بهترین مربی لیگ فرانسه را به خانه برده است.
   گالتیه در نخستین اظهارنظرش به‌طور رسمی اعلام کرد که نیمار را صددرصد در تیمش می‌خواهد. شایعه شده بود که یکی از شرط‌های امباپه برای تمدید قرارداد، خلاص شدن باشگاه از شر نیمار است. نیمار چند روز پیش یکطرفه و طبق مفاد قراردادش قرارداد خود را 2‌سال دیگر تمدید کرد تا موی دماغ امباپه باشد. هنوز واکنشی در این زمینه از سوی او صورت نگرفته است.
   درحالی‌که زیدان به‌خاطر به دنیا آمدن در بندر مارسی از هدایت تیم پاری‌سن‌ژرمن سر باز زده، گالتیه هم اهل مارسی است. مربی جدید درباره محل تولدش و دشمنی همشهریانش با پی‌اس‌جی گفته: «من در مارسی به دنیا آمده‌ام اما آمدنم به پاریس از روی علاقه بود. اگر می‌خواهید جام ببرید بهترین مکان پاریس است.‌ هفته‌ها به پاریس فکر می‌کردم.»
   باشگاه برای گرفتن رضایتنامه او از باشگاه نیس، مبلغ 10‌میلیون یورو به این باشگاه پرداخت و 15میلیون هم به پوچتینو داد تا راضی به جدایی شود. سرمربی جدید 25میلیون یورو بدون حقوق گالتیه برای ناصر الخلیفی آب خورده که خب از محل درآمدهای نفتی و گازی قطر تامین می‌شود و یوفا هم روی آن حساسیتی ندارد.
   نخستین بازی دوستانه تیم به سرمربیگری گالتیه ساعت18:00 جمعه 24تیر در کمپ تمرینی تیم پشت درهای بسته برگزار می‌شود.
   گالتیه برای فصل آینده تاکتیک خود را لو داد و گفت می‌خواهد سیستم را به 3‌مدافع تغییر دهد. هم‌اکنون مارکینیوش، سرخیو راموس و کیمپمبه را دارد اما می‌خواهد اشکرینیار را هم از اینترمیلان خریداری کند. شاید کیمپمبه در لیست فروش قرار بگیرد. البته او قول داد مثل تیم‌های قبلی‌اش بازی نکند و فوتبال اقتصادی ارائه ندهد: «سبک من مثل قبل نخواهد بود. ما بازیکنان باکیفیت زیادی در اختیار داریم و مالکیت را خواهیم داشت.»
   غیر از تمدید قرارداد امباپه و جدایی دی‌ماریا، اتفاقات دیگری در نقل‌وانتقالات باشگاه رخ داده است. ویتینیا، بازیکن جوان سال لیگ پرتغال، از پورتو خریداری شده. قرارداد قرضی نونو مندس هم به قطعی تبدیل شده است.
   اسکاما از ساسولو با پاریس به توافق رسیده، توافق با ساسولو هم نزدیک است. قیمت انتقال حدود 50‌میلیون یورو خواهد بود.
   پاریس با استراسبورگ برای انتقال داگبا به این تیم به توافق رسید.
   رناتو سانچس که مورد توجه آث میلان هم هست، تصمیم خود را گرفته و می‌خواهد به پاریس بپیوندد.
   دیالو هم باید برود اما میلان فقط 20میلیون یورو برای دیالو هزینه می‌کند.
   ایکاردی پیشنهاد ولورهمپتون را رد کرد. برلوسکنی او و دیبالا را برای تیم تازه‌صعود کرده مونتسا در سری‌آ می‌خواهد.
   دلیخت به پاریس پیشنهاد شد اما پاریس او را رد کرد. پاریس از جذب اشکرینیار مطمئن است.
   پارادس با رفتن به یوونتوس موافقت کرد. او دیگر در برنامه‌های پاریس نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید