• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165344
+
-

با مردم/چه‌کسی مجوز داده که در تهران برنج کشت کنند؟

در قلب شهر تهران در حاشیه اتوبان شهید اردستانی، 500متر بعد از فروشگاه کوثر10، در اوج بحران بی‌آبی در کشور، چند هکتار زمین را زیرکشت برنج برده اند! اول باور کردنی نبود، ولی وقتی از نزدیک مشاهده کردم که چندین هکتار زمین غرق در آب است و در این بحران برنج کاشته و آنها را مراقبت می‌کنند. واقعا مسئولان به‌خصوص در بخش کشاورزی از این موضوع بی‌اطلاع هستند؟ آیا نباید با این موضوع برخورد شود، درحالی‌که زمین‌های شالیکاری شمال کشور از بی‌آبی خشکیده اند؟
بصیر از تهران 

به داد زاگرس برسند 
پروانه‌های سفید بلوط خوار حداقل در اطراف محل زندگی ما (لنده) از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، همه درختان ‌بلوط را گرفته‌اند و درختانی که مورد حمله این پروانه‌ها قرار می‌گیرند، نابود خواهند شد. از مسئولان تقاضا داریم به داد مردم زاگرس برسند و اجازه ندهند آفت یادشده درختان زاگرس را نابود کند. زاگرس خاستگاه بسیاری از رودهای کشور بوده و نابودی آن برای همه ایرانیان مهم است.
فتحی از لنده

زباله گردها کوچه و پیاده روها را قرق کرده اند
هر روز چندین گونی بزرگ زباله کثیف در پیاده رو و پارک محله ما دیده می‌شود که گاهی یک زباله گرد هم با صحنه ناراحت‌کننده ای در کنار آنها به خواب رفته یا نشسته است. از سد معبر شهرداری منطقه 5 تقاضا داریم جلوی زباله گردها را بگیرد و اجازه ندهد در پارک و پیاده‌رو در محدوده بزرگراه ستاری، خیابان پیامبر غربی، کوچه جهاد اکبر سدمعبر کنند و صحنه‌های ناراحت‌کننده را به‌وجود آورند.
 پیام از تهران 

پیامک
سهمیه ماهانه گازوئیل وسایل نقلیه سنگین افزایش یابد
قبلا سهمیه ماهانه وسایل نقلیه سنگین هزار لیتر بود که به‌دلیل برخی تقلب و سوء استفاده‌های صورت گرفته، آن را کاهش دادند. جلوگیری از تخلف قابل‌قبول است ولی نه اینکه سهمیه من به‌عنوان راننده‌ای که مدام کار می‌کند و نیازمند این گازوئیل است، کاهش یابد. می‌توانند بررسی کنند و هر کسی را که تخلف کرده، سهمیه‌اش را کامل قطع کنند، نه اینکه سهمیه همه را کم کنند.
لیوارجانی راننده تراکتور از دزفول

سطل های مکانیزه زباله در خیابان نوش آبادی نیازمند شست و شو است

از زحمتکشان شهرداری تقاضا داریم نسبت به شست‌وشوی سطل‌های زباله مکانیزه واقع در منطقه ۱۱ ناحیه ۳ به نشانی: خیابان امام خمینی، خیابان اسکندری جنوبی، کوچه شهید نوش آبادی، نبش کوچه فرحی پور اقدام کنند.
مهدی ازتهران

وام فرزندآوری بدون ضامن، شعار است

چندی پیش وزیر اقتصاد از پرداخت وام فرزندآوری بدون ضامن صحبت کردند که بانک‌ها به آن توجهی نمی‌کنند. بنده برای دریافت وام فرزندآوری به مبلغ 20میلیون تومان به بانک ملت شهرستان زرند در شعبه شهید بهشتی مراجعه کردم که گفتند اصلا چنین چیزی امکان ندارد و اگر می‌توانند با ما برخورد کنند! در نهایت با هزار بدبختی و رو زدن به چند نفر، ضامن جور کرده و وام ناچیز فرزندآوری را دریافت کردم که بابت چندماه یک فرزند هم کفایت نمی کند و حتی یک‌پنجم هزینه‌های دوران بارداری را هم پوشش نمی‌دهد. خوب است مسئولان فکری به حال مکلف‌کردن بانک‌ها کنند تا از ضوابط وضع شده پرداخت تسهیلات پیروی کنند و البته ارقام وام را افزایش دهند.
نوری از اراک

پیام
پارک ها شب ها تاریک نباشند
با شروع فصل تابستان گویا روشن کردن چراغ پارک ها را فراموش کرده‌اند. چرا در ساعات پایانی غروب آفتاب، چراغ پارک ها روشن نمی‌شود که تاریک نباشد و امنیت بیشتری برقرار شود.
دوستی از تهران 

مغایرت در قیمت درج شده روی کالا با قیمت فروش
چند نرخی بودن واقعا داستان عجیبی است. یک روغن موتور از برند معروف که قیمت تولید‌کننده 38هزار تومان به تاریخ 8خرداد روی آن ثبت شده بود و قیمت مصرف‌کننده آن 44هزار و 700تومان درج شده بود، به قیمت 95هزار تومان خریدم!! مستاصل از اینکه به چه‌کسی گلایه کنم و فقط این پیام را فرستادم تا بگویم منصفانه و عادلانه نیست و حتی فروشنده هم در این میان بی‌تقصیر است.
مسعودی از کرج 

افزایش قیمت‌ها کسبه را به دردسر انداخته است
یک بسته پودر شوینده برندی خاص را که قیمت روی بسته‌بندی آن 12هزار و 600تومان درج شده، مجبورم به نرخ روز و به قیمت 18هزار تومان بفروشم. مشتری روی جنس را نگاه می‌کند و اسم من می‌شود گرانفروش. درحالی‌که طبق مصوبه افزایش قیمت‌ها که روزانه کنترل می‌کنم کالا می‌فروشم و فرصتی نیست که قیمت روی کالاها به نرخ جدید ثبت شود. با این تغییر قیمت‌های ساعتی واقعا مشتری به ما بدبین شده و برای همه کسبه دردسر درست شده است. باید هر چه سریع‌تر اقدامی برای ثبات ارزش پول ملی و تثبیت قیمت‌ها صورت گیرد.
محمدی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید