در ۱۰۰روز ابتدایی امسال، ۲۲فیلم در 19 هزار و 500سانس نمایش داده شد. تعداد مخاطبان سینما در این بازه، ۴میلیون و ۴۰۰هزار نفر و میزان فروش سینماها نیز ۱۴۳میلیارد تومان بوده است. با این آمار مشخص میشود که در سالجاری، بهطور متوسط، در هر روز، ۴۴هزار نفر به سینما رفتهاند و سهم گیشه روزانه نیز چیزی حدود یکمیلیارد و ۴۳۰میلیون تومان بوده است. به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، این آمار دربردارنده اکران نوروز و عیدفطر است و قطعا اگر این 2 بازه طلایی در اکران ۱۰۰روز ابتدایی امسال وجود نداشت، این آمار وضعیت نگرانکنندهتری بهخود میگرفت. نکته قابل تامل این است که سهم سینمای کمدی از ۲۲فیلم اکرانشده امسال، تنها ۵فیلم است که بسیار کمتر از آن چیزی است که در موقعیت مشابه سالیان گذشته رقم میخورد و قطعا یکی از دلایل فروش نهچندان مطلوب سینمای ایران در ۱۰۰روز نخست نیز همین عامل است. پرفروشترین فیلم ۱۰۰روز نخست امسال، کمدی «انفرادی» است که مخاطبان زیادی را به سینماها کشانده است. «سگبند» نیز در همین بازه، ۳۸میلیارد تومان فروخت و یکمیلیون و ۱۸۰هزار نفر مخاطب داشته است. «موقعیت مهدی» نیز سومین فیلم پرفروش ۱۰۰روز ابتدایی امسال است که ۱۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان فروش کرده و تعداد مخاطبان آن نیز ۴۱۵هزار نفر بوده است. در سالجاری، بهطور متوسط، در هر روز، ۴۴هزار نفر به سینما رفتهاند و گیشه روزانه نیز چیزی حدود یکمیلیارد و ۴۳۰میلیون تومان بوده است. در رتبههای آخر جدول فروش ۱۰۰روز اخیر سینمای ایران نیز «پسران دریا» قرار دارد که چهارم تیرماه روی پرده رفت و با ۶۰۰مخاطب، ۱۸میلیون تومان فروخت. «سلفی با دمکراسی» نیز در همین تاریخ روی پرده رفت و با ۳۴۰۰مخاطب به فروش ۱۱۱میلیون تومانی رسید. با توجه به نزدیکی ماه محرم، بعید است که در این فاصله، فیلم مهم دیگری روانه اکران شود. احتمالا این ترکیب، برای یک ماه آینده، با همین شاکله باقی خواهد ماند. بعد از عاشورا، احتمالا صاحبان چند کمدی، راضی به نمایش دوماهه تابستانی فیلم خود میشوند و گیشه سالانه ایران با رونق خوبی مواجه خواهد شد.
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب :
165237
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/4xgK2
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved