عضو هیأت انتخاب بخش «محله» هشتمین جشنواره فیلم شهر گفت: یکی از ملاکهای من در انتخاب آثار، فیلمنامهنویسی بود، سعی کردم آثاری که انتخاب میکنم جدا از استاندارد بودن سطح کیفی و تکنیکی، فیلمنامه خوبی هم داشته باشد.هادی مقدمدوست درباره نحوه انتخاب آثار در این جشنواره گفت: تعداد آثاری که بازبینی کردیم بسیار زیاد بود و آثار در سطوح کیفی متفاوتی بودند اما بهطور کلی، سطح کیفی آثار از لحاظ ساخت و تکنیک و برازندگیهای تصویری، سطح مطلوبی بود. کارگردان فیلم سینمایی «سر به مهر» درباره انتخاب میان آثار مبتدی و حرفهای، توضیح داد: فاصله میان کارهای آماتور و حرفهای بسیار زیاد است. تعداد زیادی از آثار سطح استاندار مطلوب و مناسبی داشتند. برخی از آثار متعلق به علاقهمندان فیلمسازی بود که در ابتدای راه و علاقهمند به حضور در جشنواره بودند اما هنوز حائز شرایط شرکت در جشنواره نیستند چون کارهایشان از سطح کیفی استاندارد پایینتر بود. شاید جشنوارهای ویژه فیلمهای آماتور پذیرای اینگونه آثار باشد ولی بهطور کلی آثار از سطح کیفی خوبی برخوردار بودند. نویسنده سریال تلویزیونی «وضعیت سفید» با بیان اینکه فیلمنامهنویس همیشه باید تجربه کند تا بهتر شود، یادآور شد: امروزه ممکن است یک کارگردان در زمان کوتاهتری پیشرفت کند، چون امکانات و تکنولوزی با کارگردانی نسبت مستقیم دارد ولی فیلمنامهنویسی، امری مرتبط با ذهن، فکر و محتواست و احتیاج به مرور زمان دارد. از اینرو آثاری که در جشنوارههای مختلف میبینم، از نظر من در بحث فیلمنامهنویسی هنوز نیاز بهکار بیشتری دارند. یکی از ملاکهای من در انتخاب آثار، فیلمنامهنویسی بود، سعی کردم کارهایی که انتخاب میکنم جدا از استاندارد بودن سطح کیفی و تکنیکی، فیلمنامه خوبی هم داشته باشد.
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب :
165120
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/J6Llo
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved