• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
شنبه 11 تیر 1401
کد مطلب : 164993
+
-

با مردم/هر 300تومان یارانه یک‌میلیون تومان خرج روی دستمان می‌گذارد

قرار است یارانه‌ها بخشی از هزینه کالاهای گران شده را پوشش دهند اما با پرداخت هر 300هزار تومان یارانه و کمک معیشت، یک میلیون تومان خرج روی دستمان می‌گذارند و ارزش یارانه کمتر و کمتر می‌شود زیرا به محض اعلام یارانه جدید، کالاها هم چند برابر گران می‌شوند. نپرداختن یارانه و کنترل بازار به نفع مردم و به سود ‌آینده کشور از بابت جلوگیری از تورم است.
هاشمی از کرمان 
 
ملاک تصمیمات مسئولان وضعیت زندگی متوسط و پایین‌تر باشد
بازنشسته فرهنگی هستم که مثل باقی مردم روزانه شاهد رکورد زدن قیمت‌ها هستیم به‌گونه‌ای که فقط برای نیازهای سطح یک (مواد غذایی و دارویی و سایر نیازهایی که به تنازع بقا مربوط می‌شود) می‌توانیم پاسخگوی نسبی باشیم. در یک سال گذشته هر روز شرایط زندگی ما سخت‌تر شده و ناچاریم حتی مواد غذایی را از نظر کمی و کیفی محدود‌تر کنیم. ملاک گزارش‌های مسئولان و رسانه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها وضعیت زندگی سطوح پایین و متوسط به پایین باشد تا مصوبات اجرایی در سرنوشت بیش از 80درصد جامعه اثرگذار و مفید باشد.
زینت‌بخش از کرج

پیامک
قیمت مرغ در نهاوند از مصوبه دولت بیشتر است
درحالی‌که قرار بود سقف قیمت مرغ به 60هزار تومان برسد قیمت مرغ در نهاوند به 64هزار تومان رسیده است که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این گرانی بیش از آنکه به ضرر سلامت مردم باشد چه‌بسا به ضرر تولید‌کننده تمام شود که مرغ‌هایشان فروش نمی‌رود و روی دستشان خواهد ماند.
شهبازی از نهاوند 

افزایش 10درصدی حقوق، کمر بازنشستگان را خم کرده است
بازنشسته‌های کشوری که 60درصدشان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند در شرایطی که تورم از 50درصد گذشته، فقط 10درصد افزایش حقوق داشته‌اند یعنی میانگین بین 750تا1.5میلیون تومان که البته همین افزایش هم با کسورات افزایش یافته بیمه مکمل و نه تکمیلی و حق بیمه سلامت پر شده است! من به‌عنوان معلمی با مدرک کارشناسی و 30سال سابقه خدمت، سال قبل نزدیک 8میلیون تومان دریافتی داشتم که امسال به 8میلیون و 800هزار تومان رسیده است. برای 2نفر 90تومان حق بیمه مکمل و 180هزار تومان حق بیمه سلامت از حقوقم کسر شده است؛ و مابقی در واقع رقمی حدود 500هزار تومان به حقوق امثال من افزوده شده که نه عادلانه است و نه عقلانی و جا دارد دولت و مجلس انقلابی به این ناعدالتی پایان دهند.
محمدزاده از کرج 

پیام
نظارت بر خانه‌های خالی به شهرداری سپرده شود
درحالی‌که مردم بسیاری از گرانی خانه و اجاره آن درمانده و بی‌خانمان شده یا خواهند شد نظارتی بر بی‌شمار خانه خالی صورت نمی‌گیرد و به‌نظر می‌رسد اهرم‌های سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسـازی برای اجـرای قانون درخصوص خانه‌های خالی به اندازه کافی قوی نیست. بهتر است در این مسیر از شهرداری‌ها و سازمان ثبت کمک گرفته شود و موضوع نظارت بر خانه‌های خالی را به شهرداری‌ها بسپارند.
اسفندیاری از تهران 

وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری مستقل شوند 
در میان مشکلات و نارسایی‌های موجود 2مورد بیش از همه به چشم می‌آید، مشکل مسکن و استاندارد نبودن راه‌های ارتباطی و کیفیت آنها. به‌نظر می‌رسد واگذاری این دو مسئولیت خطیر به یک وزارتخانه خود یکی از دلایل بروز و ظهور این مشکلات است. پیشنهاد می‌شود به جای وزارتخانه فعلی 2وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تشکیل شوند و مستقلا این دو حوزه کلیدی و مهم را مدیریت کنند.
اسماعیل پورکاظم از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید