• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 11 تیر 1401
کد مطلب : 164992
+
-

وقوع 2حادثه رانندگی در محور نیکشهر به چابهار و آزادراه چالوس2حادثه تلخ رقم زد

کوتاه از حادثه/18قربانی در 2تصادف خونین

حوادث رانندگی همچنان یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در کشور هستند و در تازه‌ترین حوادثی که در سیستان و بلوچستان و مازندران اتفاق افتاد دست‌کم 18نفر جان خود را از دست دادند و شماری نیز مصدوم شدند. اما این حوادث چطور اتفاق افتادند و قربانیان چه کسانی هستند؟
به گزارش همشهری، این روزها همزمان با پایان امتحانات دانش‌آموزان و آغاز تعطیلات تابستانی، سفرهای بین شهری افزایش یافته است. شاید به همین دلیل باشد که خبرهای سوانح جاده‌ای نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است. اما یکی از دلخراش‌ترین تصادفات ماه‌های اخیر، نیمه شب پنجشنبه در محور نیکشهر به چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. حوالی ساعت23 دو خودروی پژو 405در حال عبور از جاده بودند که ناگهان به‌صورت رخ به رخ با یکدیگر تصادف کردند. شدت این برخورد به حدی بود که یکی از این خودروها، دچار آتش‌سوزی شد. این در حالی بود که سرنشینان خودرو داخل آن گرفتار شده بودند و نمی‌توانستند خارج شوند. در این شرایط بود که با اعلام خبر این حادثه توسط سرنشینان خودروهای عبوری، گروه‌های امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند. آنها ابتدا آتش‌سوزی خودرو را مهار کردند و در ادامه تلاش کردند حادثه دیدگان را از 2 خودرو خارج کنند.
مصطفی کول زاده، رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان ضمن اعلام جزئیات این خبر از جان باختن 11نفر از سرنشینان 2 خودرو در محل حادثه و فوت 3نفر دیگر پس از انتقال به بیمارستان خبر داد. او گفت: این حادثه ساعت ۲۳:۲۰ پنجشنبه در کیلومتر ۴۵محور نیکشهر به چابهار اتفاق افتاد و 2 سواری پژو ۴۰۵ به‌صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند. او ادامه داد: در این حادثه در مجموع 14نفر از سرنشینان 2 خودرو جان خود را از دست دادند و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علت وقوع حادثه تجاوز به چپ یکی از 2خودروی ۴۰۵ است.
علاوه بر این حادثه، آخر هفته با تصادف شدید دیگری نیز همراه بود که در آزادراه چالوس اتفاق افتاد و 4قربانی گرفت. این تصادف روز چهارشنبه در قطعه 4 آزادراه قبل از عوارضی چالوس اتفاق افتاد و در جریان آن یک خودروی سمند با یک دستگاه لودر برخورد کرد. سرنشینان سمند اعضای یک خانواده بودند که در این حادثه تلخ 4نفر از آنها جان خود را از دست دادند و 2نفر دیگر مصدوم شدند. ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران در این‌باره گفت: در این تصادف۲مرد حدود ۴۵ و ۲۰ساله و ۲زن حدود ۴۰ و ۱۸ساله در دم جان باختند و یک زن ۴۱ساله و یک پسر ۸ساله که سرنشین خودروی سواری سمند بودند مصدوم و به بیمارستان طالقانی چالوس انتقال یافتند. به‌گفته او، علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

اسرار مرگ 2مرد در پایتخت 
در 2حادثه جداگانه در پایتخت 2مرد جانشان را از دست دادند. تحقیقات تیم جنایی برای رازگشایی از مرگ آنها آغاز شده است.
اولین حادثه ساعت 10چهارشنبه گذشته به قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل تهران اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که صبح چهارشنبه افرادی که برای تفریح و پیاده روی به اطراف دریاچه خلیج‌فارس رفته بودند چشمشان به جسد مردی افتاد که روی آب قرار داشت. آنها وحشت زده موضوع را به پلیس اطلاع دادند که با حضور مأموران مشخص شد متوفی حدود 28سال سن دارد. علت مرگ او مشخص نبود. با دستور بازپرس جنایی تهران جسد مرد جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت تا علت اصلی مرگ او توسط متخصصان اعلام شود. از سوی دیگر گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای به‌دست آوردن هویت قربانی و اسرار مرگ معمایی او آغاز کرده‌اند.
دومین حادثه یک ساعت بعد یعنی ساعت 11چهارشنبه به قاضی ساسان غلامی گزارش شد. دومین قربانی مردی بود که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود اما تلاش برای درمان او نتیجه نداد و مرد به کام مرگ فرو رفته بود. ماجرا از این قرار بود که مرد جانباخته از 20روز قبل در بیمارستان بستری شده و در کما بود. وی 20روز قبل برای شرکت در یک مهمانی به محله سعادت‌آباد رفته بود که به‌گفته اطرافیانش ناگهان صدای دزدگیر ماشینش به صدا در آمد. وی برای سرکشی و سر زدن به ماشینش، مهمانی را ترک کرد که مقابل ساختمان با چند سارق مواجه شد. دزدان در تاریکی شب قصد سرقت از ماشینش را داشتند که مقتول شروع به داد و فریاد کرد. او بی‌وقفه فریاد می‌زد و از مردم کمک می‌خواست. در این شرایط سارقان که خود را در یک قدمی دستگیری می‌دیدند سوار ماشین خودشان شدند تا فرار کنند. اما مقتول به سمت ماشین آنها رفت تا مانع فرارشان شود که دزدان وی را زیر گرفتند و متواری شدند. این اتفاق منجر شد که مقتول به‌شدت آسیب ببیند و به کما برود. در نهایت پس از 20روز که در کما بود جانش را از دست داد و پرونده جنایت پیش روی تیم جنایی پایتخت قرار گرفت تا به‌زودی با سرنخ‌های موجود دزدان جنایتکار را دستگیر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید