• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 11 تیر 1401
کد مطلب : 164982
+
-

آماربازی

تیم استقلال در فصل نقل‌وانتقالات علاقه زیادی به جذب بازیکن‌های جوان و امید نشان می‌دهد. آبی‌ها فصل گذشته هم میانگین سنی تیمشان را کاهش دادند و جذب حسین‌زاده، رضایی و امیرعلی صادقی از نشانه‌های علاقه‌مندی آنها به بازیکنان زیر ۲۳سال بود. جالب اینکه همین امیرحسین حسین‌زاده در نهایت با کسب بالاترین امتیازها به‌عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۳سال فصل گذشته برگزیده شد. حسین‌زاده در پایان فصل گذشته، نمره 7.19 را از سایت متریکا دریافت کرد و تنها بازیکن زیر 23سال لیگ شد که به نمره بالاتر از 7 می‌رسد. او تنها نماینده بازیکنان امید در تیم منتخب فصل بود. به‌جز این بازیکن، استقلالی‌ها علیرضا رضایی را هم در تیم منتخب زیر 23ساله‌ها داشتند. رضایی با نمره 6.94 بهترین دروازه‌بان رده سنی زیر 23سال بود.

علاوه بر استقلال که 2بازیکن در تیم منتخب زیر 23ساله‌های لیگ داشت، پیکان و فولاد هم 2تیم دیگری بودند که با 2بازیکن در این تیم سهم زیادی داشتند. از تیم فولاد، سینا شاه‌عباسی و علیرضا کوشکی به تیم منتخب زیر 23ساله‌ها رسیدند و از پیکان هم سامان فلاح در قلب خط دفاعی و ثابت‌ایمانی در خط میانی، امتیازات بالایی گرفتند و به جمع برترین بازیکن‌های زیر 23سال راه یافتند. البته کوشکی در نیم‌فصل اول بازیکن پیکان بود و در پنجره زمستانی راهی اهواز شد. اگر او در تیمش می‌ماند، پیکان با 3بازیکن بیشترین نماینده را در بین برترین بازیکنان زیر 23سال داشت. نمره متریکای علیرضا کوشکی در فصل گذشته 6.92 بود.

6بازیکن تیم منتخب زیر 23ساله‌های لیگ از 3تیم استقلال، پیکان و فولاد آمدند و 5بازیکن باقیمانده هم سهم 5تیم مختلف شد. از تیم مس رفسنجان، مهدی نصیری با نمره 6.90 یکی از 2مدافع میانی برتر فصل در رده سنی امیدها بود و زوج سامان فلاح در این پست شد. از نساجی قائمشهر نیز امیرمهدی جانملکی در پست دفاع راست بهترین بازیکن جوان فصل بود که نمره 6.81 را از آنالیزورهای متریکا دریافت کرد. محمد خدابنده‌لو که یکی از پرطرفدارترین بازیکنان در روزهای جاری نقل‌وانتقالات بود و در نهایت به گل‌گهر پیوست، فصل گذشته از متریکا نمره 6.94 گرفت تا تنها نماینده ذوب‌آهن در تیم منتخب زیر 23ساله‌ها باشد. امید حامدی‌فر نیز با نمره 6.85 در خط میانی این تیم حضور داشت. نماینده پرسپولیس در این تیم نیز مهدی عبدی بود که به نمره 6.95 رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید