• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 11 تیر 1401
کد مطلب : 164903
+
-

بازگشت به گذشته

مجرم همیشه به صحنه جرم برمی‌گردد

بازگشت به گذشته

آدم همیشه به ریشه‌هایش برمی‌گردد. حالا حکایت بازیکنان فوتبال است که پس از دلتنگی یا در اواخر فوتبال‌شان برای ادای دین، به باشگاه قبلی خود رجوع می‌کنند. برخی ستاره‌ها نظیر کریستیانو رونالدو(اسپورتینگ لیسبون)، مسی(نیوولز اولدبویز) و کریم بنزما(لیون) قول داده بودند روزی به باشگاه دوران نوجوانی‌شان برگردند اما 2‌بازیکن اول فعلا پشیمان شده‌اند. درباره رونالدو شایعه شده بود که می‌خواهد به اسپورتینگ برود اما تکذیب شد. مسی هم اعلام کرده به‌دلیل نبودن امنیت در آرژانتین برای خانواده‌اش قصد ندارد به وعده‌اش درباره بازگشت عمل کند. بنزماهم 2‌فصل دیگر با رئال‌مادرید قرارداد دارد و شاید در 36سالگی به لیون برود. حالا که صحبت از بازگشت‌های فوتبالی شد، بدنیست نگاهی به بازگشت به عقب‌های این فصل بازار نقل‌و‌انتقالات داشته باشیم.
   باشگاه لیون در این تابستان توانست 2‌تن از ستاره‌های خود را به گروپاما یا همان پارک المپیک برگرداند. الکساندر لاکازت و تولیسو هر دو به‌صورت رایگان به این تیم آمدند. این در حالی است که باشگاه فرانسوی برای فروش این دو بازیکن کلی سود کرده بود. تولیسو 5سال پیش در ازای قراردادی به ارزش 41.5به‌علاوه 6میلیون یورو به بایرن‌مونیخ فروخته شده بود. لاکازت هم همزمان با رقم 53به‌علاوه 7میلیون یورو به آرسنال رفت. باشگاه از فروش این دو نزدیک به 100میلیون یورو پول به دست آورد و حالا آنها را در اوج پختگی به‌طور رایگان تصاحب می‌کند. تولیسو تنها 27سال دارد و لاکازت 31ساله است.
   از بازیکنان دیگری که در این فصل به باشگاه قبلی‌شان برگشتند می‌توان از لوکاکو نام برد که کلا عادت دارد همیشه به باشگاه قبلی‌اش فکر کند. زمانی که در اینتر بود اصرار داشت به چلسی برگردد و حالا به‌طور قرضی دوباره به اینترمیلان برگشته است. او همین سال گذشته از اینتر به چلسی برگشته بود.
   مراحل پایانی انتقال پوگبا به یوونتوس تکمیل و او تبدیل به نخستین خرید این فصل یوونتوس شد. پوگبا در 2‌مقطع بازیکن منچستریونایتد بوده و حالا می‌توان گفت در 2‌مقطع پیراهن یووه را بر تن کرده است.
   سبایوس پس از آنکه رئال‌مادرید اقدام به خرید شوامنی کرد،‌ساز جدایی سر داد. آنچلوتی کم‌وبیش به او بازی می‌داد اما حالا جای این بازیکن تنگ‌تر شده و او می‌خواهد به تیم سابقش، بتیس برگردد اما مشکل این‌جاست که رئال بتیس پول کافی برای این خرید ندارد. در مورد سبایوس باید کمی بیشتر صبر کرد.

ارلینگ هالند به تیمی پیوست که بچگی‌اش را در آن سپری کرده بود. پدر هالند زمانی بازیکن همین منچسترسیتی بود و سیتی برای ارلینگ به گونه‌ای نوستالژیک است. هالند پس از معارفه هم گفته بود از بچگی طرفدار سیتی بوده است!

فصل گذشته کریستیانو رونالدو در یک قدمی حضور در منچستر‌سیتی بود اما فرگوسن با او حرف زد و متقاعدش کرد به اولدترافورد بازگردد و بار دیگر پیراهن یونایتد را بر تن کند. 

نمونه دیگر زلاتان ابراهیموویچ است که البته اگر به هر تیمی در ایتالیا می‌رفت، برایش یک نوع بازگشت بود چون قبلا در اینتر، یوونتوس و میلان بازی کرده بود. او حالا قراردادش را 6ماهه با میلان تمدید می‌کند، آن‌هم در ازای ماهی 100هزار دلار که ارزان‌تر از قرارداد بازیکنان ایرانی در لیگ خودمان است!

این خبر را به اشتراک بگذارید