• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 11 تیر 1401
کد مطلب : 164901
+
-

نکته بازی/ همان بهتر که نیامد

کلا نوع واکنش هواداران فوتبال در ایران به اخبار نقل‌وانتقالاتی خیلی جالب است. وقتی یک بازیکن به باشگاه محبوب آنها نزدیک می‌شود، شروع می‌کنند به تعریف و تمجید از توانایی‌های او. همه جا پر می‌شود از پست و کامنت در ستایش این بازیکن و او را تا حد لیونل مسی بالا می‌برند. با وجود این کافی است بین باشگاه و بازیکن فاصله بیفتد و روند کار به سمت منتفی شدن جذب او پیش برود. اینجاست که کامنت‌ها 180درجه برعکس می‌شود و همان هواداران می‌نویسند این بازیکن پر از عیب و ایراد بوده و به درد نمی‌خورده است. آخرین مصداق این داستان هم گادوین منشا است؛ مهاجمی که تا گفتند به پرسپولیس نزدیک شده همه از او تمجید کردند، اما وقتی جذبش منتفی شد همان‌ها گفتند: «اگر خوب بود، برانکو ردش نمی‌کرد.»

خب آب را گل‌آلود نمی‌کردی...
حامد لک که دوران پرفراز و نشیبی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت، سرانجام ناچار به جدایی از این تیم شد. او برای خداحافظی از هواداران پستی منتشر کرده و در بخشی از آن نوشته: «برخی خواستند از آب گل‌آلودی که وجود داشت، ماهی بگیرند که گذشت زمان روی دیگرشان را به هواداران نشان می‌دهد.» طبیعتا همیشه همین طور است و وقتی چنین موقعیتی پیش می‌آید، یک عده هم هستند که‌ ساز خودشان را بزنند و سوءاستفاده کنند. با این حال نکته اینجاست که اگر آب گل‌آلود نشود، ماهی‌گیری هم دشوار خواهد شد. اگر جناب لک بیشتر حواس خودش را جمع می‌کرد و مرتکب آن اشتباهات عجیب و غریب نمی‌شد، در نتیجه موقعیتی هم برای سوءاستفاده دیگران پدید نمی‌آمد. وقتی اوایل دوران حضورت در پرسپولیس خوب بودی، کسی می‌توانست سوءاستفاده کند؟

البته این تیم قهرمان شده
حمید مطهری کارش را روی نیمکت نساجی هم با آه و فغان شروع کرده است. استاد گفته: «درگیر یک جنگ نابرابر هستیم. واقعا رقابت با تیم‌های صنعتی سخت است.» خب البته در پرسپولیس هم گاهی از این حرف‌ها از زبان آقای مطهری می‌شنیدیم، هرچند امروز با نوع یارگیری تیم سابق آقای مطهری، همان تیم‌های صنعتی هم از رقابت با خود پرسپولیس می‌ترسند! به علاوه خوب است حمیدخان این نکته را درنظر داشته باشد که همین نساجی فصل گذشته قهرمان جام حذفی شد و بزرگ‌ترین افتخار تاریخ باشگاه را به‌دست آورد، آن هم درحالی‌که آنها کل فصل را خانه به دوش بودند. بنابراین با همه آه و ناله‌هایی که الان می‌کنید و احتمالا بعدا هم از زبان شما خواهیم شنید، پتانسیل موفقیت در نساجی وجود دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید