• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 9 تیر 1401
کد مطلب : 164808
+
-

آماربازی

10
دیروز خبر رسید که روزبه چشمی برای تمدید قرارداد با استقلال به توافق رسیده و علاوه بر او استقلالی‌ها می‌توانند به ماندن رافائل سیلوا هم امیدوار باشند. ظاهرا بعد از رفتن محمد دانشگر، آبی‌ها قصد دارند بقیه عناصر خط دفاعی موفق خود را در تیم حفظ کنند. به‌خصوص که مدیران باشگاه پیش‌تر اعلام کرده بودند دانشگر اصلا در لیست تمدیدی‌ها نبوده و آنها هر کسی را بخواهند، حفظ می‌کنند. روزبه چشمی و رافائل سیلوا 2 مدافعی هستند که فصل گذشته بعد از رفتن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بیشتر در خط دفاعی استقلال دیده شدند. سیلوا که اساسا بعد از رفتن آن دو سرباز به استقلال پیوست و چشمی هم تا قبل از آن اتفاق فقط 4بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود اما بعدا تعداد این بازی‌ها به 10رسید.

18
فصل گذشته و تا قبل از اینکه استقلال یزدانی و مرادمند را از دست بدهد، روزبه چشمی فقط 4بار مقابل تراکتور، نفت آبادان، پرسپولیس و ذوب‌آهن در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت که 3بار اول در پست هافبک دفاعی بازی کرد و فقط در مقابل ذوب‌آهن به‌دلیل محرومیت سیاوش یزدانی در خط دفاعی کنار مرادمند و دانشگر قرار گرفت. اما بعد از اینکه 2 مدافع استقلال سرباز شدند و این تیم را ترک کردند روزبه چشمی به خط دفاعی منتقل شد و 6بار در ترکیب اصلی به زمین رفت. او یک‌بار هم مقابل پیکان، بین 2 نیمه جانشین رودی ژستد شد تا جای رافائل سیلوای اخراج‌شده را در قلب خط دفاعی پر کند. چشمی فصل گذشته مجموعا 932دقیقه برای استقلال بازی کرد و با امتیاز 6.78در سایت متریکا، هجدهمین بازیکن موفق استقلال شد.

13
رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال دقیقا بعد از رفتن یزدانی و مرادمند خریداری شد تا خلأ به‌وجودآمده در خط دفاعی آبی‌ها را برطرف کند و از قضا بسیار خوب و موفق هم ظاهر شد. این مدافع در 8بازی برای تیم مجیدی به زمین رفت و مجموعا 671دقیقه بازی کرد. در 8مسابقه‌ای که او مدافع استقلال بود، آبی‌ها به 4برد و 4مساوی دست یافتند و دروازه‌شان فقط 2بار باز شد. گل علی نعمتی در دربی تهران و گل علیرضا کوشکی در جریان پیروزی 2بریک مقابل فولاد، تنها گل‌هایی بودند که در حضور سیلوا وارد دروازه استقلال شدند. سیلوا با نمره 6.87سیزدهمین بازیکن موفق آبی‌ها در طول فصل بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید