• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 9 تیر 1401
کد مطلب : 164806
+
-

نکته بازی/ اول فکر کنید، بعد استوری بگذارید

تمدید قرارداد مهدی مهدی‌پور با استقلال یک حاشیه بزرگ داشت. این هافبک آبی‌پوش که فصل گذشته جزو خوب‌های تیمش بود، نخستین بار خبر تمدید قراردادش با باشگاه را استوری کرد و البته در آن شعارهای کلیشه‌ای در مورد اینکه تیم مثل خانواده آدم است و نباید آن را به پول بیشتر فروخت به‌کار برد. طبیعتا هر عقل سلیمی به این نتیجه می‌رسید که طعنه مهدی‌پور متوجه محمد دانشگر است که 24ساعت قبل‌تر به سپاهان رفته بود. این وسط سیاوش یزدانی هم که دوست دانشگر است، طعنه تندی به مهدی‌پور زد. در نهایت اما هافبک تمدید قرارداد کرده استقلال در نشست خبری‌اش گفت: «منظور من از آن استوری دانشگر نبود!» پس چه‌کسی را می‌گفتی اخوی؟ کاش اول خوب فکر کنید و بعد حرف بزنید تا این مشکلات به‌وجود نیاید.

البته این دو تا با هم فرق دارند
از علی دایی در مصاحبه اخیرش پیرامون شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال سؤال کرده‌اند و او جواب داده: «اگر می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم، خیلی وقت پیش وزیر ورزش می‌شدم.» خب البته ما متوجه منظور علی آقا شدیم. او به‌طور کلی می‌گوید قصد انجام کار مدیریتی ندارد، اما جمله‌ای که او گفته قدری عجیب است. انگار که یک نفر بگوید: «اگر می‌خواستم چلوکباب کوبیده بخورم، چلوکباب برگ می‌خوردم!» این دو تا خیلی با هم فرق دارند. وزیر ورزش عضو کابینه است، از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد و یک شغل کاملا دولتی به شمار می‌آید، اما  فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است که فوتبالی‌ها در مورد رئیس آن تصمیم می‌گیرند. اتفاقا اگر عزم جزم و دل دریایی برای پاک کردن فوتبال دارید، باید از این راه وارد شوید.

مگر شما نبودی که گفتی...
اظهارنظر یک نماینده مجلس در مورد اینکه ممکن است یک سرمربی ایرانی در جام‌جهانی جای اسکوچیچ را بگیرد، باعث شده موج جدیدی از شایعات در مورد تغییر این مربی سر زبان‌ها بیفتد. در همین راستا از میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال سؤال شده تکلیف نیمکت تیم ملی چیست؟ او هم جواب داده: «با چه زبانی بگوییم اسکوچیچ در جام‌جهانی سرمربی تیم ملی ایران است؟» به همین زبان فارسی بگویید اما مشکل اینجاست که یکی به نعل می‌زنید و یکی به میخ. مگر همین شما جناب ماجدی، 2هفته پیش نگفته بودید: «اسکوچیچ با ما قرارداد دارد، اما هیچ‌چیز مهم‌تر از تیم ملی نیست و هر تصمیمی صلاح بدانیم می‌گیریم»؟ آیا این جملات به‌معنای حمایت بود؟ بعد الان از شایعاتی شاکی هستید که خودتان مروج آن بودید؟

این خبر را به اشتراک بگذارید