• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164705
+
-

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران در صحن شورا وعده داد تا پایان سال 100بازار تره‌بار جدید احداث می‌شود

کمک 600میلیاردتومانی شهرداری به اقتصاد خانوارها

شورا
کمک 600میلیاردتومانی شهرداری به اقتصاد خانوارها

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران دیروز در صحن شورا گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان ارائه داد و گفت: «تا پایان سال 100بازار تره‌بار در تهران احداث می‌شود که کلنگ 30بازار تره‌بار تا پایان تیرماه و 70بازار هم تا پایان شهریور به زمین زده خواهد شد.» ایوب فصاحت همچنین به تفاوت 38درصدی قیمت محصولات میادین تره‌بار با سطح شهر اشاره و عنوان کرد: «شهرداری تهران در 3ماه گذشته با عرضه محصولات در میادین تره‌بار، 600میلیارد تومان به اقتصاد خانوارها کمک کرده است.»
به گزارش همشهری، رئیس شورای شهر تهران قبل از شروع جلسه دیروز در جمع خبرنگاران به موضوع آسانسور ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و گفت: «آسانسورها با استاندارد روز خریداری شده‌اند و تکنولوژی و استانداردها مدام تغییر می‌کنند و ممکن است هم‌اکنون آسانسورها منطبق با استانداردهای کنونی نباشند و ضرورت دارد با انجام برخی اقدامات، استانداردسازی آنها انجام شود که این کار قطعا زمان‌بر خواهد بود.»
در ادامه باتوجه‌به اینکه گزارش عملکرد سازمان میادین میوه‌وتره‌بار مهم‌ترین دستور جلسه شورای شهر تهران بود، مهدی چمران به‌ضرورت وجود این میادین در محله‌ها اشاره و عنوان کرد: «بهتر است سیاستی اجرا شود تا میادین، بتوانند به‌صورت هایپرمارکت‌های میوه‌وتره‌بار در محلات مختلف فعالیت کنند؛ چرا‌که وقتی بازار دچار تحولات و نابسامانی می‌شود، میادین میوه‌وتره‌بار و فروشگاه‌های شهروند می‌توانند در کنار هم تأثیرگذار باشند و بسیاری از کمبودها و نقصان‌ها را کنترل کنند.» پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران هم احداث 100بازار تره‌بار را اتفاق بسیار مهمی دانست و گفت: «این کار با توجه‌به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در این راستا مردم با آن مواجه هستند، اهمیت دارد و در راستای توسعه بازارها با میادین تره‌بار تبدیل می‌شوند.»

بهره‌مندی 64درصد شهروندان از خدمات میادین تره‌بار
مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران در جریان ارائه گزارش عملکرد سازمان به پوشش 64درصدی شهروندان در ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: «در سال‌های گذشته سازمان میادین نقش ویژه‌ای در کنترل قیمت‌ها به‌ویژه در نوروز، ماه رمضان و حتی مردمی‌کردن یارانه‌ها داشته است. همچنین در جشنواره خرید شفاف نقش محوری در تثبیت این راهبرد داشتیم به شکلی که قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده همزمان روی کالاها درج شد که مردم تفاوت این قیمت را متوجه شوند.» به‌گفته ایوب فصاحت، 43درصد بازارها و میادین تره‌بار در مناطق شمالی و 57درصد هم در جنوب شهر قرار دارند.

4محور برنامه تحولی سازمان
فصاحت با بیان اینکه 292مرکز عرضه در 223محله فعال هستند، تأکید کرد: «در سازمان میادین برنامه‌ تحولی را در 4محور ایجاد زنجیره تأمین، توسعه شبکه توزیع، هوشمندسازی و توزیع شبکه‌ای و توسعه صنایع تبدیلی، صادرات و واردات را تدوین کرده‌ایم. همچنین سازمان الگوی نوینی برای عرضه طراحی کرده و از شرکت‌های تولیدکننده برای مشارکت در این طرح دعوت شده است که با این کار عرضه با حذف واسطه‌ها صورت می‌گیرد.» فصاحت به موضوع صادرات و واردات هم اشاره کرد و گفت: «اگر ظرفیت صادرات و واردات در سازمان ایجاد نشود، نمی‌توانیم نقش محوری خود را در بازار ایفا کنیم و در همین راستا مذاکرات مستمری را با مهره‌های مؤثر در واردات و صادرات داشته‌ایم.»

هوشمندسازی میادین
مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار درخصوص هوشمندسازی هم گفت: «در بستر نرم‌افزاری و هوشمندسازی فرایندها، اپلیکیشن طراحی کرده‌ایم و اکنون پیگیر‌ احصای نواقص هستیم تا پس از فعال‌شدن با کمترین مشکل بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید