• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164681
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4xg87
+
-

خبر/بلیت؛ مهم‌ترین مشکل‌ سینما

اکران مردمی فیلم «بدون قرار قبلی» شامگاه دوشنبه با حضور سام درخشانی، گلاره عباسی، امیرمهدی ژوله، محمود بابایی و بهروز شعیبی در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد. در ابتدای این برنامه بهروز شعیبی ضمن ابراز خوشحالی از استقبال و حضور گسترده مردم در سالن سینما، از سجاد نوروزی، مدیر سینما آزادی به‌عنوان سینمای سرگروه فیلم «بدون قرار قبلی» قدردانی کرد. این کارگردان در ادامه گفت: ما از همان ابتدای اکران مهم‌ترین مشکل‌مان را که بالا بودن بهای بلیت سینماهاست، عنوان کردیم با این حال از تمام سینماداران و کسانی که در عرصه سینما زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنم چرا که این عزیزان در این ۲ سالی که سینماها درگیر پیک کرونا و تعطیلی بودند بسیار سختی کشیده و سالن‌های سینما را حفظ کرده‌اند. سینما رفتن حق معمول همه ماست و باید این تفریح را در زندگی‌هایمان داشته باشیم. خوشبختانه از هفته گذشته در راستای رفاه حال مردم و مخاطبان سینما، حوزه هنری و مؤسسه تصویر شهر روزهایی از هفته در سینماهای زیرمجموعه‌شان، بلیت را به‌صورت نیم‌بها و با درصد کم ارائه می‌دهند که در قدم اول بسیار امیدوار‌کننده است تا بتوانیم سینما و این تفریح را که بخشی از زندگی‌مان است، حفظ کنیم. همچنین گلاره عباسی خطاب به مردمی که در سالن سینما حضور داشتند، گفت: بسیار خوشحالم که توانسته‌ایم بار دیگر در سالن سینما دور هم جمع شویم و در کنار هم فیلم آقای شعیبی را ببینیم. امیدوارم که امسال سال اتفاقات خوب برای سالن‌های سینما باشد و همگی بتوانیم پرشور فیلم‌ها را تماشا کنیم. سام درخشانی در ادامه گفت: فیلم «بدون قرار قبلی» فیلم شریفی است و از همه شما عزیزان تقاضا دارم که بعد از تماشای این فیلم، در فضای مجازی راجع به آن بحث کنید و تماشای آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه کنید. 

جک اسپارو  برنمی‌گردد
نماینده جانی دپ مذاکره وی برای ایفای مجدد نقش کاپیتان جک اسپارو در مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» را رد کرد. سخنگوی جانی دپ اعلام کرد این بازیگر در حال مذاکره با دیزنی برای ایفای مجدد نقش کاپیتان جک اسپارو نیست. به گزارش مهر، این تکذیبیه پس از آن منتشر شد که یک سایت استرالیایی ادعا کرد دپ ۵۹ ساله در حال بستن قراردادی ۳۰۱ میلیون دلاری با دیزنی برای حضور در ششمین فیلم «دزدان دریایی کارائیب» است. این رسانه این خبر را به منبعی در داخل بدنه سینما نسبت داده بود.تیم حقوقی دپ در دادگاه وی در برابر همسر سابقش استدلال کرده بود که مقاله افتراآمیز امبر هرد در واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ موجب شد تا جانی دپ از این مجموعه فیلم‌ها کنار گذاشته شود. دپ در جلسات دادگاه گفت احساس می‌کند دیزنی به او خیانت کرده و در پاسخ به سؤال وکیل هرد که پرسید اگر دیزنی با پیشنهاد ۳۰۰ میلیون دلاری به سراغ شما بیاید، هیچ‌چیز روی این زمین شما را وادار نمی‌کند که برگردید؟ پاسخ داد که درست است دیگر به این مجموعه فیلم بازنمی‌گردد. در بخشی از گزارش سایت استرالیایی آمده دیزنی به اصلاح رابطه‌اش با جانی دپ بسیار علاقه‌مند است و آنها پیش از دادگاه با دپ تماس گرفته و پرسیده بودند آیا به بازگشت برای دو فیلم «دزدان دریایی» دیگر علاقه دارد یا خیر؟ در این مطلب ذکر شده بود که پیش‌نویس فیلمی با حضور جک اسپارو نوشته شده و دیزنی بسیار امیدوار است جانی آنها را ببخشد و به نقش نمادینش بازگردد. این در حالی است که نتیجه دادگاه در نهایت به نفع دپ بود و امبر هرد به‌دلیل دروغ‌پراکنی علیه همسر سابقش به پرداخت غرامت ۱۵ میلیون دلاری و دپ به جریمه ۲ میلیون دلاری محکوم شد.

تحسین «هناس» 
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، پس از تماشای فیلم سینمایی «هِناس» بیان کرد که «هناس» فیلمی باورپذیر از شهدای هسته‌ای است. جبلی رئیس سازمان صداوسیما پس از تماشای «هِناس» گفت: «هِناس» یک اثر موفق، تأثیرگذار، جذاب و هنرمندانه در روایت داستان یکی از قهرمانان ملی و در حقیقت دانشمندان هسته‌ای است. ما در داستان زندگی مردم بزرگمان در سال‌های پُر از افتخار بعد از انقلاب اسلامی مثل آنها کم نداریم که دانشمندان هسته‌ای ازجمله این افراد محسوب می‌شوند. رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه «هِناس» اثر بسیار ارزشمندی است، افزود: این فیلم سینمایی تلاش موفقی برای به تصویر کشیدن زندگی عادی، باورپذیر و واقعی‌ای است که تمام شهدای بزرگوار ما در آن رشد کردند و به تعالی رسیدند. ساخت این اثر سینمایی را به حوزه هنری تبریک می‌گویم و امیدوارم شبیه این کارها برای الگوسازی، فرهنگسازی، گفتمان‌سازی و معرفی الگوی زندگی بزرگان و قهرمانان ملی تکثیر شود. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در زندگی این شهدا الگوهای بسیار متعدد و فراوانی وجود دارد که کار رسانه‌ها تبیین و روایت کردن آن است. امیدواریم در این جهاد تبیین همه ما بتوانیم موفق باشیم.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید