• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164617
+
-

شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و معتمدان منطقه ۸ بیان کرد

تبدیل بوستان گفتگو به نمایشگاه دائمی فناوری

قرارخدمت
تبدیل بوستان گفتگو به نمایشگاه دائمی فناوری

«در برنامه کلان مربوط به متروی تهران ۱۰میلیون سفر درنظر گرفته شده اما امروز این عدد ۱.۵ میلیون نفر است. تکمیل مترو می‌تواند بار اصلی را به زیر زمین منتقل کند؛ بر این اساس در نیمه دوم امسال ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح می‌شود»؛ این مطلب را دیروز عصر علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و معتمدین و مؤثرین منطقه ۸ بیان کرد. او با اشاره به اینکه تهران نیازمند تحول است، افزود: «تلاش می‌کنیم شهرداری از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و در خدمت به مردم میدان را برای آنها باز کند؛ طرح‌ها و ایده‌هایی در این زمینه وجود دارد و به‌دنبال این تحول هستیم.»
زاکانی عنوان کرد: «تا امروز شهرداری پروانه صادر می‌کرد و سازندگان می‌ساختند اما ماه‌هاست که تصمیم گرفتیم طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به ساخت خانه‌های استطاعت پذیر و خانه دار شدن مردم کمک کنیم و در قرارگاه مسکن بنا شد ۱۸۰هزار واحد را برای مردم کارسازی کنیم. همچنین شهرداری تلاش می‌کند بازار اجاره را در دست بگیرد تا شرایط اجاره داری را که ۵۱ درصد مردم شهر با آن درگیر هستند، بهبود ببخشد و ظرف ۶ تا ۷ سال آینده کمبودهای حوزه مسکن را جبران کنیم و در فاز مثبت قرار بگیریم.» او همچنین در پویش قرار خدمت دیروز خود با خانواده شهید حجت‌الله حسینی دیدار داشت و سپس از پروژه‌های مجموعه ورزشی شهدای نارمک، مخزن آب خیابان گلشن دوست و ملک چهاردیواری بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفت. به گزارش همشهری، شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان به بیان مطالب دیگری در حوزه‌های مختلف شهری اشاره کرد که خلاصه‌ای از آنها را در ادامه می‌خوانید.

   بزرگ‌ترین مجتمع ایستگاهی غرب تهران در هفته آینده افتتاح می‌شود.
  امسال با افزایش ۱۵۰ درصدی، تعداد اتوبوس‌ها از حدود 2هزار دستگاه به ۵ هزار دستگاه می‌رسد.
  در نیمه دوم این ماه بوستان گفتگو به نمایشگاه دائمی فناوری تبدیل خواهد شد.
  تهران با وجود مشکلات، بن بست ندارد و باید دست به‌دست دهیم تا از وضعیت موجود خارج شویم.
  بازسازی زیرساخت‌های شهر آفتاب شروع شده تا حدود دوبرابر فضای نمایشگاهی موجود، یعنی فضایی بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع در آن داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید