• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 6 تیر 1401
کد مطلب : 164487
+
-

یونان، نفتکش حامل نفت ایران را آزاد کرد

نفتکش روسی حامل نفت ایران که 2ماه پیش به درخواست دستگاه قضایی آمریکا متوقف شده بود، آزاد شده‎ است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که یکشنبه از پلیس بندر یونان مطلع شده ‌است که نفتکش روسی حامل نفت ایران که در اواسط آوریل در یونان به درخواست دادگستری آمریکا توقیف شده بود، می‌تواند کشتیرانی خود را ازسر بگیرد.
براساس این گزارش، مقام‌های یونان، ۳۰فروردین ماه، نفتکش «پگاس» را که سپس به «لانا» تغییر نام پیدا کرد، در امتداد جزیره «ائوبویا» درحالی‌که حامل ۱۱۵هزارتن نفت ایران بود، توقیف کردند.
 این اقدام آمریکا واکنش مقام‌های ایران را به‎همراه داشت و تهران از سازمان بین‌المللی دریانوردی درخواست کرد که تا در این تصمیم دادگاه یونان مداخله کند. به‎دنبال اعتراض‌های ایران، یک دادگاه منطقه‌ای یونان دستور بازگشت نفت توقیف شده به ایران را در 19خردادماه صادر کرد، اما چند روز بعد یک دادگاه جدید به‎طور موقت درپی درخواست یک شرکت قطعات یدکی یونانی که خواستار دریافت پول برای ارائه خدمات خاص به این نفتکش شده بود، عزیمت این نفتکش را ممنوع کرد.
براساس گزارش یورونیوز، بازپرداخت بدهی به شرکت یدک‌کش نیز انجام شده و آتن ابراز امیدواری کرده ‎است که درپی آزاد شدن این نفتکش، 2نفتکش یونانی نیز که در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شده، آزاد شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید