• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 5 تیر 1401
کد مطلب : 164369
+
-

امیر خستگی‌ناپذیر

زندگی‌نامه‌تاریخی
امیر خستگی‌ناپذیر

کتاب «امیر خستگی‌ناپذیر: زندگی‌نامه سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی» اثر احمد حسینیا را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است.
سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی از جمله افراد تأثیرگذاری بود که در یکی از مقاطع بحرانی و پرآشوب، در خدمتگزاری به انقلاب اسلامی، خوش درخشید و دریغا که دست گلچین روزگار او را امان نداد. شهید فلاحی، با موافقت شورای‌عالی انقلاب به فرماندهی نیروی زمینی و پس از چندی به ریاست عالی ستاد مشترک منصوب شد؛ سپس از جانب حضرت‌امام(ره)، بعد از عزل بنی‌صدر اختیارات فرماندهی کل‌قوا به وی تفویض شد. 
در آن زمان ارتش و کشور با موانع و مشکلاتی از این دست روبه‌رو بود؛تبلیغ و ترویج شعار انحلال ارتش، بدبینی توده‌های مردم به سران ارتش، عدم‌اجرای مقررات و انضباط در ارتش، ایجاد تردید و اغتشاش توسط عناصر گروهکی و وابستگان مستقیم و غیرمستقیم به آمریکا در صفوف و بدنه ارتش، طرح توطئه‌های مختلف همانند طرح کودتای نوژه و... اغتشاش و آشوب در کردستان و آذربایجان (همانند حمله و یورش به پادگان‌های سنندج ـ نقده ـ مریوان، پاوه) اغتشاش در گنبد، خوزستان و... و تنها 3ماه پس از انتصاب به ریاست ستاد، یورش و تجاوز وحشیانه رژیم عراق به مرزهای کشورمان... اما وی با ایمان به انقلاب اسلامی و رهبری آن با تلاشی شبانه‌روزی هر آنچه را در توان داشت در طبق اخلاص نهاد و هرجا به وجودش نیازی بود، حضور یافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید