• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164263
+
-

نکته بازی/آفرین به این قاطعیت

درحالی‌که چند ماه دیگر دومین جام‌جهانی دارای VAR در دنیای فوتبال برگزار خواهد شد و در شرایطی که این بار مزیت اعلام خودکار آفساید از سوی دوربین هوشمند هم به این فناوری اضافه شده، خداداد افشاریان با قطعیتی مثال‌زدنی گفته: «فصل آینده قطعا VAR نداریم، منتظرش نباشید.» این قدرت عمل و البته صراحت رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال واقعا ستودنی است. یعنی آدم لذت می‌برد از اینکه نقشه راه فدراسیون قشنگ روشن است و دوستان می‌دانند چه می‌کنند. یعنی چه که الکی حرف از ورود کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران بزنیم و جامعه را امیدوار کنیم؟ راحت بگویید نیست، نمی‌شود و نخواهیم داشت. اصولا عجله هم کار شیطان است. به امید خدا آهسته و پیوسته می‌رویم جلو و 300 -200 سال دیگر به VAR دست پیدا می‌کنیم!

اسکوچیچ دستیار یحیی؟
بعضی وقت‌ها آدم شایعاتی می‌شنود که احساس می‌کند دارد در یک فضای فانتزی و کارتونی زندگی می‌کند. مثلا یکی از آنها این است که گفته‌اند مهدی مهدوی‌کیا به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد شده و این یعنی اگر یحیی اوکی بدهد، کیا به‌عنوان جانشین حمید مطهری دستیار او خواهد شد. واقعا عالی است این خبر. از هر طرفی که نگاه کنید جور درمی‌آید. حالا چه اهمیتی دارد مهدوی‌کیا تا به حال چند پیشنهاد سرمربیگری در لیگ برتر را رد کرده است؟ چه اهمیتی دارد او فعلا درگیر هدایت تیم امید است و چندی قبل در واکنش به شایعه سرمربیگری پرسپولیس هم گفته بود تا کارش آنجا تمام نشود هیچ کاری نمی‌کند؟ رابطه مهدوی‌کیا و گل‌محمدی هم که عالی است؛ حالا سر خداحافظی کیا اتفاقاتی رخ داد، اما این هم اهمیت ندارد!

آرزوهایی که خبر می‌شوند
گفتیم که بعضی اخبار و شایعات واقعا بامزه هستند. مثلا یک رسانه پرمخاطب نوشته: «شروعی دوباره برای محسن مسلمان.» طبیعتا آدم انتظار دارد این تیتر را زمانی ببیند که مثلا مسلمان با یک باشگاه جدید قرارداد بسته. در متن این خبر اما چنین چیزی به چشم نمی‌خورد. نوشته بودند مسلمان بین هواداران محبوب است، بعد از دوران برانکو به حاشیه رانده شد و حالا با تمرینات بدنسازی امیدوار است شروع دوباره در فوتبال داشته باشد. استدلال‌شان هم این بود که چون سروش رفیعی به پرسپولیس برگشته، مسلمان هم امیدوار شده. جمله آخر گزارش اما شاهکار است: «چنین چیزی را درصورت بی‌خیالی این فوتبالیست تهرانی مشاهده نمی‌کنید.» مسلمان بعد از پرسپولیس از 3 تیم ذوب‌آهن، سپاهان و سایپا کنار گذاشته شده، اما شاید با خواندن این خبر متحول شود!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید