• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164260
+
-

شروع طلایی تکواندوکاران

تکواندوکاران ایران در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا 3مدال گرفتند که بهترین مدال، طلای ناهید کیانی بود

منهای فوتبال
شروع طلایی تکواندوکاران

مسابقات قهرمانی آسیا تکواندو از روز گذشته به میزبانی کره‌جنوبی با حضور 386‌تکواندوکار از 34‌کشور آغاز شده است. در روز نخست این رقابت‌‌ها 3‌نماینده ایران به دیدار رقبا رفتند که حاصل آن 3‌مدال برای نمایندگان ایران بود و بهترین مدال نصیب ناهید کیانی شد که طلا بود.
تیم ملی زنان ایران روز نخست 2‌نماینده در مسابقات داشت که حاصل تلاش آنها یک‌مدال طلا و یک ‌برنز بود. دانیال بزرگی تنها نماینده تیم مردان در روز نخست نیز به مدال برنز دست یافت. کیانی در وزن 53- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 2 بر یک؛ 8 بر 3 و 15 بر 3 در برابر کانابال از فیلیپین به پیروزی رسید. در نیمه نهایی با نتیجه 2 بر صفر؛ 6 بر 4 و 12 بر 2 برابر وانگ ژیالو از چین پیروز‌ شد و به فینال رفت. کیانی برای کسب مدال طلا با چاروس کامایوا نفر 13‌رنکینگ جهانی و دارنده مدال طلای آسیا و ارتش‌های جهان از ازبکستان روبه‌رو شد و 2 بر صفر به پیروزی رسید و روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

  2برنز در روز نخست
زهرا شیدایی در وزن 57- کیلوگرم دیگر نماینده تیم زنان بود که پس از یک دور استراحت، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل یاسین یارا محمد از اردن 2 بر صفر؛ 6-4 و 2 بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. شیدایی در ماقبل فینال مقابل لو زونگشی از چین با نتیجه 2 بر صفر؛ 12 بر 2 و 12 بر 3 شکست خورد و روی سکوی سوم ایستاد.
 دانیال بزرگی در وزن 68-‌کیلوگرم در مبارزه اول خود برابر ژانگ از کره‌جنوبی 2 بر صفر؛ 11 بر 3 و 14 بر 2 پیروز شد و سپس حسین لطفی از افغانستان را 2 بر یک؛ 16 بر 4، 14 بر 16 و 16 بر 10 برد. بزرگی در مرحله نیمه‌نهایی با اولوگ‌بک رشیدوف از ازبکستان قهرمان المپیک توکیو مبارزه کرد و با نتیجه 2 بر صفر؛ 11 بر 7 و 11 بر 3 شکست خورد و برنز گرفت.
امروز در روز دوم مسابقات آسیایی، ایران 4‌نماینده دارد. در وزن 54-کیلوگرم مهدی حاج‌موسایی ابتدا با مارک خلیفه از لبنان روبه‌رو می‌شود و اگر به پیروزی برسد، با برنده رقابت تکواندوکاران تیمور شرقی، کویت یا پاکستان مبارزه خواهد کرد. در این وزن 18‌تکواندوکار حضور دارند.

    میرهاشم حسینی در وزن 74-‌کیلوگرم
 دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده چین و اندونزی پیکار می‌کند. در این وزن 17‌تکواندوکار با هم رقابت خواهند کرد.

    مبینا نعمت‌زاده در وزن 49-‌کیلوگرم 
در دور نخست به مصاف آدلاید دسوزا فرناندز از تیمورشرقی می‌رود و اگر نتیجه به نفع او باشد، با برنده مبارزه تایلند و ازبکستان دیدار می‌کند. در این وزن 15‌تکواندوکار حضور دارند.

   نسترن ولی‌زاده در وزن 62-‌کیلوگرم 
در مرحله یک‌چهارم نهایی با بک تی خیم از ویتنام مبارزه می‌کند و درصورت پیروزی برای رسیدن به فینال باید در مقابل فروزا سادیکوا از ازبکستان قرار بگیرد.

   ایران کاپ سومی را نگرفت
ملی‌پوشان پومسه ایران که در مسابقات آسیا صاحب یک طلا، 6‌نقره و 3‌برنز شده بودند، در اعتراض به عملکرد کمیته برگزاری، از دریافت کاپ سومی تیمی خودداری کردند. طبق توضیح فدراسیون کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا برخلاف دستورالعمل برگزاری که پیش‌تر به کشورهای شرکت‌کننده ارسال شده بود، یک‌نشان طلای کشور چین‌تایپه را که در یک رده تنها شرکت‌کننده آن بود، در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه کرد؛ تصمیم اشتباهی که باعث شد تیم ایران سکوی نایب‌قهرمانی را از دست بدهد و بعد از کره‌جنوبی و چین‌تایپه در جای سوم قرار بگیرد. با تصمیم هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، نمایندگان ایران از رفتن روی سکوی قهرمانی خودداری کردند، ولی در ادامه تکواندوکاران روی سکو رفتند و مدالشان را گرفتند اما تیم ملی از دریافت جام سومی خودداری کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید