• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164128
+
-

واکنش دولت به فشار مجلس روی وزیر صمت

اکنون وقت استیضاح نیست

دیپلماسی
اکنون وقت استیضاح نیست

استیضاح، احتمال افزایش قیمت بنزین و نان و لغو مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان، مهم‌ترین سؤالات خبرنگاران در حاشیه جلسه چهارشنبه از اعضای هیأت دولت بود. محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد تلویحی از تصمیم نمایندگان مجلس برای استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت از تلاش‌های دولت برای پس گرفتن امضاهای نمایندگان خبر داد. حسینی در پاسخ به این سؤال که تعدادی از نمایندگان امضایشان درخصوص استیضاح وزیر صمت را پس گرفته‌اند، گفت:  طبق خبری که اکنون من دارم از ۳۶نفری که سه‌شنبه امضا دادند ۲۰نفر منصرف شده‌اند؛ یعنی با توضیحاتی که به آنها داده شد ابهاماتی که داشتند برطرف شد و امیدواریم که تا اوایل هفته آینده که در کمیسیون صنایع مطرح می‌شود بقیه نمایندگان هم مجاب شوند که اکنون وقت استیضاح نیست. وزرا اکنون با تمام توان درحال کار کردن هستند و قابل مقایسه با گذشته نیستند و شرایط کشور به‌گونه‌ای نیست که تلقی نوعی تقابل صورت بگیرد؛ البته ما این را حق نمایندگان می‌دانیم و به هر حال با تأکیداتی که وجود داشته که 3 قوه با هم همکاری کنند، ما انتظار داریم به دلایلی که می‌شود از آنها صرف‌نظر کرد، استیضاح در مجلس انجام نشود.
موضوع لغو مصوبه دولت برای اعمال کف افزایش حقوق (10درصدی) بازنشستگان از سوی مجلس نیز واکنش دولت را به همراه داشت. مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه چه‌کسی باید نظر نهایی را بدهد، هیأت وزیران یا مجلس گفت: طبق آن‌ چیزی که ما اطلاع داریم، قوانین می‌گوید، هیأت دولت باید تصویب کند که هیأت دولت تصویب کرده و هیأت تطبیق باید به ریاست محترم مجلس، نظر مشورتی بدهد. بین مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و علی‌القاعده، براساس مستندات تصمیم خواهند گرفت. روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که هیأت تطبیق مصوبات، مصوبه هیأت دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داده است. موضوع این جلسه ابطال مصوبه هیأت دولت در رابطه با افزایش ۱۰درصدی حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت بود. شورای‌عالی کار، افزایش حقوق بازنشستگان را 38درصد مصوب کرده بود.

همچنان یارانه نقدی  جای کالابرگ داده می‌شود
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت درخصوص پرداخت یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی گفت: قانونگذار روش کالابرگ را پیش‌بینی کرده و دولت تلاش می‌کند تا زیرساخت آن را فراهم کند؛ تا زمانی که زیرساخت فراهم نشود، پرداخت یارانه نقدی تداوم خواهد داشت. علی بهادری‌جهرمی درباره نصب و راه‌اندازی کارتخوان‌ها در نانوایی‌های سراسر کشور گفت: طبق زمانبندی قبلی این کار پیش می‌رود و دوباره تأکید می‌کنم که تغییری در قیمت نان و بنزین نداریم. زیرساخت‌هایی در حوزه نان در حال اجراست و پس از فراهم شدن این زیرساخت‌ها هم، قرار نیست قیمت نان تغییری کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید