• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163951
+
-

گرینویچ/انگلستان و 4روز کاری


منچستر: در انگلستان بیش از 3هزار و ۳۰۰ کارگر در ۷۰ شرکت، از رستوران‌های بیرون‌بر محلی گرفته تا شرکت‌های بازاریابی و مالی، هفته‌ کاری چهارروزه بدون کسر دستمزد را به‌صورت آزمایشی آغاز کردند. این طرح آزمایشی شش ماهه- که با مشارکت فور دی ویک گلوبال و اتاق فکر اوتونومی (Autonomy)، فور دی ویک کمپین و پژوهشگران دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و کالج بوستون سازماندهی شد- بزرگ‌ترین [طرح آزمایشی] در نوع خود در جهان است. به گزارش ایندیپندنت، پژوهشگران طرح آزمایشی قبلی کاهش چشمگیر ساعات کاری در ایسلند را «کاملا موفقیت‌آمیز» ارزیابی کردند. از آن موقع شاهد بوده‌ایم که برخی اتحادیه‌های کارگری محلی پیوسته درباره کاهش ساعت کاری گفت‌وگو می‌کنند. این مطالعه نشان داد که کاهش زمان صرف‌شده در محل کار اغلب باعث می‌شود بهره‌وری کارگران افزایش یابد و کارگران به‌طور قابل‌توجهی شادتر و سالم‌ترند.

صاعقه 17نفر را کشت

بهار: مقامات ایالت‌های شرق هند از کشته شدن 17 نفر بر اثر برخورد صاعقه و رعد و برق خبر دادند. مقامات هندی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار، مبلغ 400هزار روپیه معادل بیش از 5هزار دلار برای اعضای خانواده هر یک از قربانیان درنظر گرفتند. نیتیش کومار از مقامات ایالت بهار در توییتی با اعلام این خبر گفت: «6 نفر در باگالپور، 3 نفر در ویشالی، 2نفر در کگاریا، یک نفر در کاتیهار، یک نفر در سهارسا، یک نفر در مادپورا، 2 نفر در بانکا و یک نفر در مانگر بر اثر رعد و برق و صاعقه جان باختند. از صمیم قلب به خانواده‌های آسیب دیده تسلیت می‌گویم.»

پرو؛ رکورد‌دار کرونا
 
سن‌خوزه: شهردار شهر کوهستانی دورافتاده‌ای در پرو توضیح داد که چطور پناهندگان فراری از کرونا، جامعه‌اش را از پا درآوردند. مارلون بریتو کاماچو، شهردار سن خوزه دولوردس، شهر کوچک ۲۰ هزار نفری نزدیک مرز اکوادور، می‌گوید که برخلاف میزان پایین مرگ‌ومیر - فقط ۱۲ نفر- این شهر همچنان ضربه شدیدی از این ویروس خورده است. وضعیت دیگر شهرهای کوچک چندان خوب نبود. یکی از امدادگران که برای خیریه «پرکتیکال اکشن» کار می‌کند گفت که در سن پدرو دو کاستا، شهر کوچک 3 هزار متری بالای سطح دریا در رشته 
کوه‌های‌آند، از هر خانواده کسی قربانی این ویروس شده است. پرو بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کووید را به ازای سرانه جمعیت در جهان دارد. این کشور در میان جمعیت صرفا ۳۳ میلیونی آن، 3 میلیون و ۶۰۰ هزار مورد بیماری و بیش از ۲۱۳ هزار مرگ‌ومیر داشته است. همچنین تخمین زده می‌شود که یکی از بدترین آمارهای مربوط به کودکانی را داشته باشد که در اثر این ویروس یتیم شده‌اند‌ یا مراقبان خود را از دست داده‌اند. این وقایع در حالی بازتاب جهانی یافته که در بسیاری از کشورها کرونا  عملا ریشه کن شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید