• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163946
+
-

10هزار سال هنر

تاریخ هنر
10هزار سال هنر

کتاب «۱۰۰۰۰ سال هنر» نگاهی نامتعارف و جالب‌توجه به هنر دارد. این کتاب ۵۰۰شاهکار هنری از کشورها، فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف را به‌ترتیب تاریخی معرفی می‌کند؛ از همین رو پیش‌درآمد مناسبی است برای کسانی که آشنایی مختصری با هنر دارند و در عین حال منبع بی‌نظیری است برای اشخاصی که سال‌ها با هنر دمخور بوده‌اند.
این کتاب حاوی شاهکارهای مشهور، آثار کمترشناخته‌شده و بسیاری از آثار شگفت‌آور تاریخ هنر است و از پایان آخرین عصر یخبندان تا هنر مفهومی سده بیستم را شامل می‌شود.
شرحی که ذیل آثار آمده اهمیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها را در فرهنگ خودشان و جایگاه آنها را در تکوین تاریخ هنر نشان می‌دهد و بدین‌ترتیب، هنر جهان را از منظری نو پیش چشم می‌گذارد: تنها در کتاب «۱۰۰۰۰ سال هنر» است که متوجه می‌شویم زمانی که «ونوس دو میلو» در یونان تراشیده می‌شد چه آثاری در ژاپن، عراق، پرو یا نیجریه خلق می‌شدند. 
تنها در این کتاب است که کشف می‌کنیم زمانی که «دیه‌گو ولاسکس» پرتره جاودانه «لاس منیناس» را از خانواده سلطنتی می‌کشید، هنرمند ناشناسی در هندوستان برای شاه‌جهان اعظم جام ظریفی از یشم می‌ساخت. کتاب «۱۰۰۰۰ سال هنر» این گوناگونی ارزشمند را ارج می‌نهد و آثار هنری‌ای را که طی هزاره‌ها در اقصی‌نقاط جهان خلق شده‌اند با هم دمساز می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید