• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163917
+
-

خبرهای‌کوتاه /ایجاد پلیس گردشگری در کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: پلیس گردشگری استان با همکاری یکی از دفاتر خدمات مسافرتی راه‌اندازی شده است و نیروهایی که در طرح مذکور با این اداره‌کل همکاری دارند در حال فراگیری آموزش‌های لازم و مرتبط هستند. به گزارش روابط‌عمومی این اداره کل، فریدون فعالی اعلام کرد: شناسایی و معرفی تورهای غیرمجاز، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران از قبیل معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن اقامتی و غیره از وظایف پلیس گردشگری محسوب می‌شود. وی بیان کرد: ایران جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد و به همین دلیل ایجاد پلیس گردشگری برای گردشگران در آن ضروری است. تعدد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در استان کرمان هم نیاز و توجه به موضوع پلیس گردشگری را افزایش داده بود که موجب شکل‌گیری این نیرو در کرمان شد.

تشکیل ۱۵۶۰پرونده مرتبط با بمباران سردشت
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: برای ۱۵۶۰نفر پرونده فعال در بنیاد شهید در حوزه بمباران شیمیایی سردشت تشکیل شده است. 
به گزارش ایسنا، مهدی فعال ‌ با اشاره به راه‌اندازی کلینیک درمانی برای جانبازان شیمیایی سردشت تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷۰۰عنوان خدمت پزشکی در این کلینیک ثبت شد و در ۳ماه سال جاری نیز ۷۰۰۰خدمت پزشکی ثبت شده است.   فعال با اشاره به اینکه ۱۳۰هزار نفر جامعه شهدا و ایثارگران استان ثبت شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰هزار و ۲۰۰نفر شهید، ۱۹هزار و ۸۰۰ نفر جانباز و ۲۰۵۰نفر آزاده هستند. 

مدیریت بحران آب در گیلان 
مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران آب استان تخصیص یافت. به گزارش ایسنا، امیر مرادی با اشاره به مشکل کم‌آبی استان گیلان به‌دنبال کاهش بارش‌ها اظهار کرد: ذخیره آب پشت سد سفیدرود نسبت به سال گذشته ۳۰درصد پایین‌تر است و از یک میلیارد و ۲۵۰میلیون مترمکعب به ۸۵۰میلیون مترمکعب رسیده ایم.
وی با بیان اینکه گیاه برنج نیاز آبی شدیدی دارد، افزود: بایستی مدیریت توزیع آب را در استان جدی بگیریم و لذا به دستور استاندار از فروردین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران آب استان را تشکیل داده‌ایم و ۲۳دستور کار تصویب شد. 
مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی توزیع آب عنوان کرد: این قرارگاه هم در استان و هم شهرستان‌ها تشکیل شده است.

آغاز فروش هوشمند نان در سمنان
طرح فروش هوشمند نان در سمنان روز دوشنبه (30خرداد) با حضور سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در یک واحد نان سنگکی این شهر آغاز شد. به گزارش ایرنا، استاندار سمنان گفت: در ۶۲۸واحد نانوایی استان سمنان نان با کارتخوان‌های هوشمند به فروش می‌رسد. سیدمحمدرضا هاشمی افزود: این طرح تا پایان هفته با نصب کارتخوان در همه ۷۵۲واحد نانوایی سمنان به‌طور کامل اجرا می‌شود. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز با اشاره به فعالیت ۷۵۲واحد نانوایی در این استان گفت: با اجرای این طرح هیچ افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی در فروش نان اتفاق نمی‌افتد و شفاف‌سازی میزان تخصیص آرد به نانوایی‌ها، یارانه اختصاص یافته به هر واحد خبازی و میزان فروش نان از اهداف این طرح است.

۱۸۰صندوق خرد زنان روستایی در همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان از تشکیل ۱۸۰صندوق خرد زنان روستایی در استان خبر داد. به گزارش ایسنا،
غلامحسین تقوی اظهار کرد: این تعداد صندوق خرد روستایی از ابتدا به تعداد ۲۹۷۶نفر با سرمایه‌گذاری ۷۲میلیارد ریال تشکیل شده‌اند.‌وی افزود: در سال گذشته ۱۶هزارو۵۰۰نفر آموزش بهره‌برداران کشاورزی در قالب کارگاه، کلاس، بازدید و آموزش انفرادی و کارگاهی انجام شده است. 
تقوی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۷۶ قلم از محصولات کشاورزی همدان به ارزش 7247میلیارد تومان به ارزش دلاری ۳۲۹میلیون دلار و به وزن ۳۰۸تن صادر شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا اریبهشت ماه به‌منظور تنظیم بازار ۱۹۵۲تن شکر خانوار، ۲۰۰۰تن قند، ۵۴۸۷تن برنج، ۳۱۹تن گوشت قرمز، ۳۰تن مرغ منجمد، ۴۲۰۰تن روغن و ۱۲۰۰تن شکر صنف و صنعت در استان توزیع شده است.

رکوردداری خراسان رضوی در فرزندخواندگی 
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی خراسان رضوی در سال۱۴۰۰ و 3ماه اول امسال با واگذاری ۵۱۲کودک، رکورد واگذاری فرزند در تاریخ این سازمان را شکست. به گزارش تسنیم، شهره شاهرودی با بیان اینکه بهزیستی خراسان‌رضوی در سال گذشته 407فرزند را با رعایت کامل ضوابط و قوانین واگذار کرده است، افزود: در ابتدای سال گذشته شیرخوارگاه علی اصغر 98فرزند داشت و در طول سال هم 352فرزند پذیرش کرد. بنابراین مجموع کودکان مقیم یا پذیرش شده در این مرکز 450فرزند بود که در پایان سال با واگذاری‌های انجام شده تعداد کودکان این مرکز به 43مورد کاهش یافت.  شاهرودی ادامه داد: دستگاه قضایی به‌عنوان متولی امور حسبی و صغار و بهزیستی به‌عنوان مجری فرزندخواندگی، در جهت رعایت مصالح اطفال و گزینش بهترین خانواده برای فرزندان، تمام تلاش خود را دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید