• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163876
+
-

زیر حلقه/سفر صربستان

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

سفر صربستان

تیم ملی بسکتبال اردوی تدارکاتی خود را از امروز در صربستان برگزار می‌کند. با توجه به فصل تعطیلات بسکتبال اروپا سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی گفته از باشگاه FMP صربستان درخواست کرده است در پایان فینال سوپرلیگ این کشور با تیم ملی بازی کند. هم‌اکنون 14بازیکن تیم ملی برای پنجره سوم و دیدار با تیم‌های قزاقستان و سوریه در انتخابی جام جهانی مشخص شده‌اند که نام سینا واحدی در بین این بازیکنان نیست. ارمغانی گفته واحدی به تیم  «ب» ایران منتقل شده است. با توجه به حضور واحدی در رقابت‌های بسکتبال المپیک 2020توکیو معلوم نیست انتخاب این بازیکن جوان در آن روزها اشتباه بوده یا الان که از پنجره‌های جام جهانی کنار گذاشته شده است.

بازگشت بزرگ
تیم بسکتبال نوجوانان «ب» ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بازی برده مقابل هند را واگذار کرد. ایران بعد از باخت به نیوزیلند و از دست دادن سهمیه جام جهانی، در طول بازی 22امتیاز از هند پیش افتاد اما نتیجه بازی در وقت معمولی به تساوی رسید. در وقت اضافه هند به بازگشت بزرگ خود ادامه داد و بسکتبال ایران به هند باخت. بعد از تغییرات در سطح ریاست فدراسیون بسکتبال به فاصله 2 ماه تا شروع رقابت‌ها کادر فنی تیم تغییر کرد و این سرآغاز مشکلات بازیکنانی شد که ظرف یک سال 3مربی به‌خود دیده بودند! کلاف سردرگم تغییرات و ضعف‌های فنی به میدان مسابقات هم رسید و تیم ما بدون تمرکز لازم باخت‌های بد داد.

چرا مدیر فنی کنار تیم نیست؟
پس از کناره‌گیری رضا شجاع‌پور از سرپرستی تیم ملی بسکتبال، فدراسیون محسن صادق‌زاده را مدیر فنی و حمیدرضا کلاسنگیانی را سرپرست تیم ملی معرفی کرد اما هنوز از حضور صادق‌زاده در تیم خبری نیست. صادق‌زاده سال1395 به آمریکا مهاجرت کرد. گفته می‌شود او دوتابعیتی است و برای همکاری با تیم مشکلاتی هست. غیبت صادق‌زاده از 7خرداد تا امروز این مشکلات را تأیید می‌کند. از طرفی برخی اخبار مبنی بر کناره‌گیری رسمی صادق‌زاده از مدیریت تیم ملی است و اطرافیان او از کنسل شدن سفر 25خرداد صادق‌زاده به ایران خبر داده‌اند. بهتر است فدراسیون اعلام کند که چرا صادق‌زاده کنار تیم نیست.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید