• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163870
+
-

قهرمانی همزمان رئال و بارسا

عکس خبر
قهرمانی همزمان رئال و بارسا

رئال‌مادرید و بارسلونا 2 قهرمانی غیرفوتبالی را همزمان کسب کردند. رئال‌مادرید قهرمان لیگ بسکتبال شد و بارسا قهرمان هندبال اروپا.
   رئال در بازی چهارم فینال لیگ بسکتبال درخانه موفق شد 81 به 74 بارسلونا را شکست دهد و با مجموع پیروزی 3 بر یک به قهرمانی لیگ اسپانیا دست یابد. حالا تعداد قهرمانی‌های تیم بسکتبال رئال از تیم فوتبالش بیشتر شده؛ 36جام در برابر 35جام در لالیگا. هر دو تیم پرافتخارترین تیم‌های اروپا هم محسوب می‌شوند؛ بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا (رئال‌مادرید ۱۴جام) و بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان بسکتبال اروپا (رئال‌مادرید ۱۰جام). لاسو این جام را بالای سر برد که بیست‌و‌دومین عنوان او به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید بود. رئال در نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال اروپا بارسا را شکست داد اما در فینال به یک تیم ترکیه‌ای باخت.
   تیم هندبال بارسلونا هم برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شد. رئال‌مادرید در رشته هندبال تیمداری نمی‌کند وگرنه ال‌کلاسیکوهای هندبال هم جذاب می‌شد. بارسلونا با این قهرمانی به ۴۵‌قهرمانی اروپا در رشته‌های مختلف ورزشی رسید، بیش از هر برند تجاری ورزشی دیگر در این قاره؛ ۵‌قهرمانی فوتبال مردان، یک‌قهرمانی فوتبال بانوان، 2‌قهرمانی بسکتبال، 4‌قهرمانی فوتسال، 22‌قهرمانی هاکی و 11‌قهرمانی هندبال.

این خبر را به اشتراک بگذارید