• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 31 خرداد 1401
کد مطلب : 163860
+
-

تراکتوری‌ها ساغلام را می‌خواهند

باشگاه تراکتور با بردیف به توافق رسیده اما هواداران این تیم همچنان خواهان سرمربی سابق خودشان هستند

درحالی‌که طی روزهای اخیر باشگاه تراکتور مذاکرات با قربان بردیف را برای انتصاب او به‌عنوان سرمربی پیش برده بود، روز گذشته رسانه باشگاه تراکتور در بیانیه‌ای که با ادبیاتی عجیب منتشر شده، قربان بردیف را به‌عنوان مسئول فنی و مدیر فنی این تیم معرفی کرد و از قرارداد 3تا 5ساله با او خبر داد. این در حالی است که در بیانیه باشگاه تراکتور هیچ اسمی از واژه «سرمربی» در مورد بردیف به‌کار نرفته بود و از او به‌عنوان مسئول تیم بزرگسالان نام برده شد.
بردیف 69ساله هفته گذشته به تهران آمد و مذاکراتی را با مسئولان باشگاه تراکتور داشت اما توافق کامل با او حاصل نشد و از ایران رفت. قبل از او ارطغرل ساغلام سرمربی فصل گذشته هم با تراکتوری‌ها به توافق نرسیده بود و حتی مدیران تراکتور با طعنه اعلام کردند که او غیر از طارمی و آزمون بقیه بازیکنان تیم ملی را می‌خواهد. به این ترتیب تی‌تی‌ها مذاکرات را ادامه دادند و درحالی‌که هواداران این تیم نگرانی زیادی بابت آینده تیمشان داشتند، در بیانیه‌ای رمزآلود، باشگاه تراکتور بدون استفاده از عنوان سرمربی برای بردیف او را «مسئول و مدیر فنی» تیم قلمداد کرد.
تی‌تی‌ها همچنین از آغاز به‌کار بردیف در روز 15تیر خبر دادند و این روز را «روز آغاز حرکت نوین تراکتور به‌سوی موفقیت ماندگار...» نامگذاری کردند. با این حال آخرین خبرها حاکی از آن است که در تبریز جو خوبی در مورد زنوزی و انتخاب سرمربی جدید وجود ندارد. این در حالی است که برخی هواداران تراکتور به فعالیت‌های خطیر در باشگاه هم انتقاد داشته‌اند. ساغلام سرمربی سابق تراکتور همچنان در تبریز و میان هواداران این تیم محبوبیت خاصی دارد و آنها در صفحات مجازی خواهان بازگشت ساغلام به این تیم هستند. البته وقوع این اتفاق دیگر شدنی نیست و حالا باید دید که تراکتور با دستپخت جدید زنوزی چه شرایطی پیدا خواهد کرد. او بابت تصمیمات متعدد در تغییر سرمربی همچنان مورد نقد هواداران قرار دارد و مشخص نیست با بردیف چه سرنوشتی در انتظار این تیم خواهد بود.

بحران مهم تراکتور
چند بازیکن تراکتور ازجمله پیمان بابایی، محمد مسلمی‌پور، محمد بلبلی، رضا دهقانی و محمد آقاجانپور بازیکن آزاد هستند و ماندن‌شان در این تیم قطعی نیست. از طرفی از تبریز خبر می‌رسد که نفراتی مثل محمد عباس‌زاده و محمدرضا اخباری هم تمایل به جدایی دارند. بحران مهم تراکتور اما جذب بازیکن جدید است چرا که مدیران این باشگاه هنوز با بازیکن خاصی به توافق نرسیده‌اند. یکی از بازیکنان تراکتور که چند سال است در این تیم بازی می‌کند به همشهری می‌گوید: «باشگاه چند بازیکن را از تیم‌های دیگر می‌خواهد ولی اولویت آخر این بازیکنان تراکتور است. شرایط تراکتور و اتفاقاتی که در این چند سال در تیم ما رخ داد، باعث شده تا بازیکنان تمایلی برای آمدن به این باشگاه نداشته باشند. تیم ما یک زمانی ستاره‌های ایران را در اختیار داشت ولی حالا بازیکنان دوست ندارند به تراکتور بیایند. این وضعیت ناامیدکننده است.»
تراکتور در این سال‌ها با تصمیمات اشتباه زنوزی لطمه‌های جبران‌ناپذیری خورد. این تیم تقریبا خالی از ستاره شده و باید دید آیا بردیف می‌تواند شرایط را پس از سال‌ها تغییر دهد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید