• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163832
+
-

کوتاه از حادثه/شهادت مأمور پلیس در درگیری با قاچاقچیان

کوتاه از حادثه/شهادت مأمور پلیس در درگیری با قاچاقچیان

تعقیب و گریز مأموران پلیس و قاچاقچیان مواد‌مخدر با شلیک قاچاقچیان، به شهادت یکی از مأموران پلیس منجر شد.
به گزارش همشهری، صبح روز شنبه به مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر یزد خبر رسید که گروهی از قاچاقچیان، قصد انتقال محموله مواد‌مخدر از این استان را دارند. در این شرایط بود که مأموران به کمین آنها نشستند. کمی بعد آنها در جاده اسلامیه تفت توانستند خودروی قاچاقچیان را شناسایی کنند. با وجود اینکه مأموران به راننده خودرو، دستور ایست دادند اما او بی‌توجه به این فرمان تلاش کرد تا با افزایش سرعت خودرواش فرار کند. در چنین شرایطی بود که تعقیب و گریزی تمام عیار بین پلیس و قاچاقچیان آغاز شد. تبهکاران که مأموران را در یک قدمی خود می‌دیدند، تلاش کردند تا با تیراندازی به‌سوی آنها، بگریزند و در این بین یکی از مأموران به نام ستوان‌دوم، جواد زارعی هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد با اعلام جزئیات این حادثه گفت: در جریان این عملیات مأموران با تعقیب خودروی قاچاقچیان موفق شدند ضارب را دستگیر کنند. او ضمن تسلیت به همکاران و خانواده این شهید ادامه داد: بی‌شک خدمات صادقانه و رشادت‌های آن شهید دلیر در مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ و یاد و خاطره او در قلب کارکنان پلیس استان یزد همیشه زنده و جاودان خواهد ماند.
براساس این گزارش، شهید جواد زارعی، متولد سال ۱۳۶۹ در بوانات فارس بود که به همراه خانواده خود شامل همسر و دو فرزند ۵ ساله و دو ماهه‌اش در یزد خدمت می‌کرد.

قتل دختر جوان در خانه اجاره‌ای
پسری جوان به همراه نامزدش از شهرستان به تهران سفر کرد و پس از اجاره کردن خانه‌ای، نامزدش را به قتل رساند و فراری شد.
به گزارش همشهری، روز شنبه 28خرداد ماه به قاضی محمد تقی شعبانی، بازپرس ویژه قتل پایتخت خبر رسید که دختری جوان در یکی از مناطق تهران به قتل رسیده است. پس از این تماس بازپرس جنایی تهران به همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی محل حادثه که آپارتمانی در حوالی خیابان شهید نامجو بود شدند. مقتول دختری 35ساله بود که بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردنش به قتل رسیده بود. نخستین فردی که با جسد مواجه شده بود صاحبخانه بود که در تحقیقات گفت: مدتی می‌شود که آپارتمانم را به‌صورت مبله و روزانه اجاره می‌دهم. معمولا در فضای مجازی آگهی می‌دهم و اغلب مشتریانم اهل تهران نیستند و ساکن شهرستان هستند که به‌مدت 24یا 48ساعت آپارتمانم را اجاره می‌کنند. دیروز پسری جوان به من زنگ زد و گفت می‌خواهد همراه نامزدش برای انجام کاری به تهران سفر کنند. او خانه‌ام را برای 24ساعت اجاره کرد و گفت اگر کارش زمان برد اجاره را تمدید می‌کند و در غیراین‌صورت خانه را تحویل می‌دهد. وی ادامه داد: امروز(شنبه) ساعت 8صبح پسر جوان با من تماس گرفت و گفت ساعت 12:30دقیقه خانه‌ام را تخلیه می‌کند و قرار شد همان ساعت برای تحویل کلید به خانه‌ام بروم. من سر ساعت به خانه رفتم اما هر چقدر زنگ خانه را زدم کسی در را باز نکرد. پسرجوان حتی تلفن همراهش را هم جواب نداد. ابتدا تصور کردم که یا خواب هستند و یا برای انجام کاری از خانه خارج شده‌اند اما هرچه منتظر ماندم خبری از آنها نشد. نگران شدم و موضوع را به پلیس و آتش‌نشانی اطلاع دادم که با کمک آنها توانستم وارد خانه شوم و ناباورانه با جسد خونین دختر جوان مواجه شدم. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که اموال و گوشی موبایل مقتول سرقت شده و از زمان مرگ حدود 10ساعت می‌گذرد. با توجه به فرار نامزد وی، مشخص شد که قتل از سوی او رخ داده است. در این شرایط متهم به قتل تحت تعقیب پلیس قرار گرفته تا با دستگیری وی و انجام تحقیقات بیشتر، اسرار این جنایت فاش شود.

معمای مرگ زن سالخورده
مرگ اسرارآمیز پیرزنی که آثار ضرب وجرح روی بدنش وجود دارد، تیم جنایی را در برابر یک معمای پیچیده قرار داده است.
به‌گزارش همشهری، شامگاه شنبه 28خرداد گزارش مرگ اسرارآمیز زنی سالخورده در یکی از بیمارستان‌های تهران به قاضی محمد تقی شعبانی، بازپرس جنایی اعلام شد و با دستور وی گروهی از مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند. متوفی زنی 88ساله بود که آثار ضرب و جرح روی بدنش دیده می‌شد.بررسی‌ها حکایت از این داشت که ساعتی قبل متوفی درحالی‌که حالش بد بود به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌فایده بوده و جانش را از دست داده است. از آنجایی که مرگ زن سالخورده مشکوک بود تحقیق از خانواده وی آغاز شد. آنها مدعی بودند که متوفی به‌دست زنی آشنا که به تازگی برای پرستاری از وی و انجام کارهای خانه استخدام شده بود به قتل رسیده است. در این شرایط بود که دستور تحقیق از زن جوان صادر شد. وی گفت: متوفی زنی بداخلاق بود و مدام بهانه می‌گرفت. به همین دلیل مدام با هم درگیر می‌شدیم تا اینکه روز حادثه درحالی‌که از خواب بیدار شده و می‌خواست از تخت پایین بیاید ناگهان تعادلش را از دست داد و زمین خورد. وقتی دیدم حالش بد شده فورا او را به بیمارستان رساندم اما در اوج ناباوری پزشکان گفتند که وی فوت شده است.
با دستور بازپرس جنایی تهران، جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سوی دیگر تحقیق از زن آشنا که در خانه متوفی کار می‌کرد ادامه دارد تا معمای مرگ پیرزن رازگشایی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید