• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163794
+
-

اخبار کوتاه /تعیین تکلیف تله‌کابین کرمانشاه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه از پیگیری برای تعیین تکلیف پروژه تله‌کابین کرمانشاه در هفته آینده خبر داد. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جبار گوهری گفت: اصل پروژه احداث تله‌کابین در طاق بستان، مغایر ضوابط ابلاغی سال‌۱۳۹۸ در محدوده عرصه و حریم این مجموعه تاریخی است. به‌گفته وی، جلسه‌‌ای با حضور کارشناسان، استاندار و شهرداری تشکیل و این پروژه برای همیشه تعیین تکلیف می‌شود.
گوهری افزود: ما مخالف این پروژه نیستیم، اما باید در بستر قانون صورت گیرد. بنابراین به‌دنبال راه‌حلی هستیم که اجرای پروژه خدشه‌ای به پروسه ثبت جهانی طاق بستان وارد نکند و حفاظت و صیانت از عرصه و حریم آن برای آیندگان اتفاق بیفتد و از طرفی این پروژه توسعه‌ای هم برای استان 
رقم بخورد.

تحقق ۱۰۳درصد از درآمدهای عمومی بوشهر 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر از وصول 103درصدی درآمدهای عمومی استان خبر داد. به گزارش فارس، علی درویشی گفت: ۸۰درصد بودجه ملی در اختیار وزارتخانه و ۲۰درصد در اختیار استان‌هاست که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند ۸۰درصد را از طریق پیگیری از وزارتخانه‌های مربوطه دریافت کنند. در همین راستا در سال‌جاری عملکرد مدیران در جذب منابع ملی مبنای ارزیابی آنها خواهد بود.
وی گفت: سال گذشته درآمدهای عمومی استان بوشهر طبق پیش بینی ۷۳۳۶‌میلیارد تومان بوده که ۱۰۳درصد آن یعنی ۷۵۸۱‌میلیارد تومان وصول شده است.
وی با اشاره به درآمدهای استان بوشهر از صادرات گاز، عنوان کرد: طبق قانون ۳درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به‌ترتیب دو‌سوم به مناطق محروم و یک‌سوم به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز تعلق می‌گیرد.

کاهش کشت سیب‌زمینی در همدان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کاهش 8هزار هکتاری سطح زیرکشت سیب‌زمینی در این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد شهرام پرورش گفت: سطح زیرکشت امسال سیب‌زمینی کاهش داشته، اما میانگین تولید را از ۳۲تن به ۴۳ تا ۴۴تن رسانده‌ایم.
وی افزود: با کاهش ۸‌هزار هکتاری سطح زیرکشت سیب‌زمینی به‌دنبال کشت محصولاتی هستیم که باز هم در سبد غذایی مردم قرار دارد یا به‌صورت نهاده دامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی کلزا، جو و نباتات علوفه‌ای جدید را از محصولات در حال کشت با توجه به کاهش ۸هزارهکتاری سطح زیر کشت سیب‌زمینی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: سطح سالانه زیرکشت اراضی دیم و آبی استان همدان ۶۳۰هزار هکتار است که از این میزان ۶۷ تا ۷۰درصد سطح زیرکشت اراضی دیم و ۳۰درصد اراضی آبی است.

سرانه مصرف آب آذربایجان غربی، بالاتر از میانگین
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: سرانه مصرف آب در شهرها و روستاهای این استان بالای ۲۰۰لیتر در شبانه‌روز است که بیش از 1.5برابر استاندارد تعیین‌شده برآورد می‌شود. به گزارش ایرنا، لطیف خوش‌سیرت افزود: استاندارد تعیین‌شده برای مصرف آب هر خانوار در طول شبانه‌روز، ۱۳۰لیتر است که البته تا رسیدن به این رقم با توجه به وضعیت استفاده مشترکان فاصله زیادی داریم.  به‌گفته وی، هم‌اکنون در روستاهای آذربایجان غربی بیشتر از شهرها آب مصرف می‌شود به‌طوری‌که متوسط مصرف روزانه در روستاها بیش از ۲۱۰لیتر و در شهرها افزون بر ۲۰۰لیتر است. وی افزود: تنها با ۲۰درصد کاهش مصرف در فصل گرم سال، بهترین کمک را برای ارائه خدمات مستمر در حوزه آب می‌توان انجام داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید