• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163774
+
-

تغییرکاربری به فروشگاه بازیکن

باشگاه پورتو هم به یکی از باشگاه‌های بازیکن‌ساز فوتبال اروپا تبدیل شده است

تغییرکاربری به فروشگاه بازیکن

باشگاه پورتو در سود حاصل از فروش بازیکن در حال رقابت شدید با بنفیکا در لیگ پرتغال و با باشگاه‌های بازیکن‌سازی مثل دورتموند، لیل، لیون، موناکو و لایپزیش است. از نیم‌فصل فصل گذشته تاکنون بازیکنان زیادی با رقم‌های بالا از این باشگاه جدا شده‌اند. در همین زمستان گذشته لوییس دیاس با رقم 47میلیون یورو به لیورپول فروخته شد. سرجیو اولیویرا که با 900هزار یورو از پائوک یونان خریداری شده بود، با یک‌میلیون یورو به آاس‌رم قرض داده شد. کرونا با 3‌میلیون یورو به سه‌ویا رفت و آوازیم با 5میلیون به بواویشتا واگذار شد. در نقل‌وانتقالات تابستان گذشته هم دنیلو پریرا با 16میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن انتقال یافت. تازه؛ موسی مارگا هم رایگان به الهلال رفت.
در نقل‌وانتقالات جاری وضعیت پورتو بهتر است. فعلا 2‌استعداد باشگاه را پاری‌سن‌ژرمن و آرسنال خریداری کرده‌اند. فابیو ویرا با مبلغ 35میلیون به‌علاوه 5میلیون پاداش به آرسنال رفته است. ویرا فصل گذشته 14پاس‌گل در لیگ داشت که یکی از آمار مهدی طارمی بالاتر بود. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نیز یکی دیگر از استعدادهای پورتو را جذب کرده؛ بازیکنی به نام ویتینیا که روی 7درصد گل‌های فصل گذشته پورتو تأثیر داشت به پاریس رفته اما از این انتقال پولی نصیب باشگاه پرتغالی نشده چون این بازیکن تحت مالکیت باشگاه ولوز بود و یک فصل قرضی در ورزشگاه دراگائو بازی کرده بود. دیگر خروج احتمالی باشگاه پرتغالی بازیکنی است به نام سیلوا که احتمالا با 40میلیون به ولوز می‌رود.
پورتو در فصل 22-2021سرجمع مبلغ 34.85میلیون یورو برای خرید 17بازیکن هزینه کرد و از محل فروش 19بازیکن مبلغ 72.25میلیون یورو درآمد داشت که 37.40میلیون یورو در نقل‌وانتقالات سود به باشگاه واریز شد. در دو سه فصل اخیر بازیکنان دیگری هم بودند که سود خوبی به باشگاه تزریق کردند؛ ازجمله ادر میلیتائو که رئال‌مادرید او را 50میلیون یورو خرید. پپه جدید پورتو گران‌ترین خرید سالیان اخیر این باشگاه است که با 15میلیون از گرمیو جذب شد.
فصل گذشته که اینقدر پول در خزانه باشگاه نبود، اختلاس‌هایی صورت گرفت و خورخه نونو پینتو، رئیس باشگاه متهم به کلاهبرداری در نقل‌وانتقالات شد. اتهام او 40میلیون یورو اختلاس است که بر سر فروش میلیتائو به رئال‌مادرید متوجه او شده است. حالا با فروش‌های اخیر، شاخک‌های حسی نهادهای نظارتی روی این باشگاه تیزتر خواهد شد.
اگر مهدی طارمی هم که پیشنهادهایی از باشگاه‌های مختلف به‌ویژه از انگلیس دریافت کرده، تصمیم به جدایی بگیرد، سود دیگری هم به پورتو خواهد رسید اما ترکیب تیم از بازیکن مفید خالی خواهد شد. لوییس دیاس، فابیو ویرا، مهدی طارمی، سرجیو اولیویرا، موسی مارگا، ویتینیا و... بازیکنانی بودند که روی بیشتر گل‌های تیم در 2‌فصل اخیر تأثیرگذار بوده‌اند. قیمت طارمی در سایت ترانسفرمارکت همچنان 20میلیون یورو است که در بازار فعلی قیمت بالایی نیست، اما سن بازیکنی که در آستانه 30‌سالگی است، یک مانع بزرگ خواهد بود برای منتفی شدن مذاکرات با باشگاه‌هایی که تمایل اولیه را برای جذبش دارند. برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که مهاجم ایرانی با مدیر برنامه‌های خود در حال بررسی شرایط است تا اگر پیشنهاد خوبی رسید، در همین تابستان جدا شود اما در غیراین‌صورت تا جام جهانی صبر خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید