• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163674
+
-

بازارها/موافقت با افزایش ۱۵درصدی قیمت مواد شوینده

  موافقت با افزایش ۱۵درصدی قیمت مواد شوینده
بختیار علم‌بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، در مورد میزان افزایش قیمت اقلام شوینده گفت: در این موضوع تصمیم‌گیرنده نهایی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است که براساس تصمیم آنها اقلام شوینده تا 15درصد افزایش قیمت داشته که از 2روز گذشته اعمال شده است. او افزود: البته قرار شد که بررسی نهایی صورت بگیرد و الان تولیدکنندگان در حال مذاکره با دولت هستند تا قیمت مواداولیه تعدیل شود.

  قیمت هرکیلو مرغ زنده؛ ۴۵هزار تومان
حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران قیمت تمام‌شده مرغ زنده را با ارز نیمایی کیلویی ۴۵هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین نهاده‌های طیور با ارز نیمایی، از 2هفته دیگر مرغ زنده باید با نرخ نیمایی در بازار عرضه شود.  درغیر این صورت با ضرر هنگفت تولیدکنندگان روبه‌رو خواهیم شد. او افزود: اکنون مرغ زنده در بازار به‌طور متوسط ۳۰هزار تومان خریداری می‌شود، این بدان معناست که تولیدکنندگان ما روی هر کیلوگرم مرغ حداقل ۱۵هزار تومان ضرر می‌دهند، درحالی‌که قیمت واقعی مرغ زنده، بدون احتساب سود برای تولیدکنندگان ۴۵هزار تومان و با احتساب سود اندکی ۴۹هزار تومان است.

  فروش املاک مسکونی ترکیه ۲برابر شد
داده‌های مؤسسه آمار ترکیه نشان می‌دهد که با وجود هزینه‌های وام‌گیری بالا و قیمت‌های مارپیچ، فروش خانه در ماه گذشته 107.5درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۲۲هزار و۷۶۸ خانه رسید. شهروندان روسیه در ماه مه با ۱۲۷۵خانه در صدر فهرست قرار گرفتند و پس از آنان ایرانیان و عراقی‌ها به‌ترتیب با ۷۳۶و۶۱۷خرید در رده‌های بعدی قرار گرفتند. براساس داده‌ها، روس‌ها و اوکراینی‌ها، بیش از ۲۵درصد از فروش به خارجی‌ها را تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید