• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163638
+
-

خوشمزه‌های ساده

وقتی قرار است با کودکان آشپزی کنید با غذاهای ساده که مواد کمی لازم دارند شروع کنید. همچنین سعی کنید زمان‌هایی را برای آشپزی انتخاب کنید هم شما و هم کودکتان سرحال باشید چون آشپزی با کودکان صبر و حوصله زیاد لازم دارد. در این مطلب، چند دستور غذای ساده برای شروع، پیشنهاد می‌دهیم.

تست فرانسوی
مواد لازم: تخم‌مرغ، شیر، نان تست و کره
 یک عدد تخم‌مرغ را در نصف پیمانه شیر مخلوط کنید. می‌توانید کمی دارچین هم به آن بیفزایید. نان تست را در این مخلوط برای چند ثانیه بخوابانید تا دو طرف آن به مخلوط آغشته شود. سپس نان‌ها را در کره تفت بدهید و یک صبحانه یا عصرانه لذیذ درست کنید.

پنکیک
مواد لازم: تخم مرغ، آرد، شیر، شکر، کره، وانیل، پکینگ‌پودر
 3قاشق غذاخوری کره را آب کنید و با یک تخم‌مرغ، یک‌چهارم پیمانه شکر و یک‌چهارم قاشق چایخوری وانیل مخلوط کنید و یک و یک‌چهارم پیمانه شیر را به آن بیفزایید. سپس یک‌و‌نیم لیوان شیر را با آن مخلوط کنید و آنچه به‌دست آمده را با قاشق در ماهیتابه نچسبی که داغ شده است بدون روغن بریزید و صبر کنید تا روی پنکیک‌ها حباب ظاهر شود. سپس آنها را برگردانید تا روی دیگرشان هم اندکی سرخ شود. می‌توانید در مرحله اول به جای وانیل از پودر هل یا پودر دارچین برای معطر کردن پنکیک‌ها استفاده کنید. نوش جان

سالاد میوه
مواد لازم: از هر میوه‌ای که در یخچال دارید یک عدد
تخته برش و چاقویی که زیاد تیز نباشد را به کودکتان بدهید تا میوه‌ها را به اندازه مکعب‌های کوچک برش بزند. ترکیب طعم‌های ترش و شیرین با هم عالی می‌شوند. سعی کنید موقع کار حواس کودکتان را به بوی میوه‌ها، میزان سفتی آنها، رنگشان، طعم هرکدامشان و حسی که از دست زدن به آنها دارد، جلب کنید. میوه‌های خرد شده را در یک کاسه بریزید و از خوردنشان لذت ببرید.

مینی پیتزا
مواد لازم: نان تست، مایه ماکارونی، پنیر پیتزا، سس قرمز
 روی نان تست یک لایه نازک پنیر پیتزا بریزید و روی آن مایه ماکارونی یا هر چه دلتان می‌خواهد (سوسیس سرخ شده، ژامبون، سیب‌زمینی سرخ‌شده و یا حتی تخم‌مرغ نیمرو) بریزید. سپس سس قرمز و یک لایه نازک دیگر پنیر پیتزا یا پنیر ورقه‌ای اضافه کنید. می‌توانید این پیتزا را در ماهیتابه در دار یا ماکروفر آماده کنید. کافی است آنقدر حرارت ببیند که پنیر پیتزا آب شود. پیتزا آماده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید