• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163387
+
-

«قطعنامه»، پاسخ منفی آمریکا به ابتکار برجامی ایران

وزیر امورخارجه در نشست‎خبری مشترک با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است، گفت: معتقدیم مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به نقطه پایانی توافق است. ما گام‌های مهمی را در ماه‌های گذشته برداشتیم و اثبات کردیم اهل گفت‌وگو و منطق و رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار هستیم.
به‎گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان گفت: با وجود استمرار پیام‌ها، اما طرف آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران و گرفتن امتیاز در مذاکره غیرمستقیم، قطعنامه‌ای را ارائه داد. ما بسته سیاسی جدید را روی میز گذاشتیم، اما آمریکا بر تصویب قطعنامه تأکید داشت.
وی همچنین با بیان اینکه در دیدار با همتای پاکستانی خود، درخصوص مناسبات دوجانبه، همکاری‌ها و بازارچه‌های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری‎های استانی با اتخاذ رویکردها و مواضع سیاسی مشترک بین تهران و اسلام‌آباد گفت‎وگو کردیم، ادامه داد: موضوعی که از دیرباز میان 2 کشور قرار دارد، بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و افزایش میزان صادرات به این کشور است که امیدواریم بتوانیم همکاری‌ها را به بهترین نحو ادامه دهیم.
«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان نیز دراین نشست‎خبری گفت: امیدواریم بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهیم، این موضوع به‎نفع مردم ایران و پاکستان است و موجب رفاه و شکوفایی ملت ایران خواهد شد. ما متعهدیم همکاری‌های انرژی خود را ادامه داده تا بتوانیم واردات برق از ایران را افزایش دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید