• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 25 خرداد 1401
کد مطلب : 163315
+
-

قفل ارسال هوایی آمازون باز می‌شود

فناوری
قفل ارسال هوایی آمازون باز می‌شود

زهرا خلجی _ روزنامه‌نگار

سرانجام شرکت آمازون اعلام کرد امسال برای نخستین بار بسته‌های سفارش مشتریان را با پهپاد به‌دست آنها می‌رساند. کاربران کالیفرنیایی ساکن در شهر لاکفورد می‌توانند با ثبت نام در این طرح، از این پس کالاهای خود را با ارسال هوایی در منزل خود تحویل بگیرند.
به گزارش بی‌بی سی، این غول فروش اینترنتی، سال‌ها بود که قول ارسال هوایی اجناس با پهپاد را به مشتریان خود داده بود اما به‌دلیل تأخیر در تأییدیه نهایی، این روش ارسال دیرتر اتفاق افتاد.
اما قرار است این سرویس پس از شهر لاکفورد، به‌طور گسترده‌تری خدمات رسانی کند. شرکت آمازون در بیانیه‌ای نوشت: وعده تحویل سفارش با هواپیماهای بدون سرنشین اغلب شبیه یک داستان علمی تخیلی بود. اما اواخر امسال، مشتریان آمازون که در لاکفورد کالیفرنیا زندگی می‌کنند، جزو نخستین نفرات خواهند بود که تحویل به این سبک با پهپادهای پرایم ایر را دریافت می‌کنند. بازخورد آنها در مورد پرایم ایر به ما کمک می‌کند تا خدماتی را ایجاد کنیم که به‌طور ایمن پاسخگوی نیازهای مشتریان در همه جا باشد.
آمازون می‌گوید این پهپادها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که بسته‌ها را در حیات خانه مشتریان لاکفوردی که جمعیتی در حدود 4هزار نفر دارد، می‌اندازد. این هواپیماهای بدون سرنشین قادر خواهند بود فراتر از خط دید پرواز کنند، به این معنی که لازم نیست توسط یک ناظر کنترل شوند و به جای آن از حسگرها برای جلوگیری از تصادف با سایر هواپیماها، افراد، حیوانات خانگی و موانع استفاده می‌شود. هدف مهم فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون این است که بسته‌ها را در کمتر از یک ساعت به‌طور ایمن به‌دست مشتریان برساند.
در گذشته، آمازون متهم شده بود که از وعده تحویل سفارش با هواپیماهای بدون سرنشین به‌عنوان یک خبرسازی برای تبلیغات خود در مورد سرویس عضویت Prime استفاده می‌کند. در سال 2013جف بزوس، مدیرعامل سابق و بنیانگذار آمازون گفته بود که در طول 5سال آسمان‌ها را به تسخیر پهپادهای سفارش رسان در می‌آورد. اما این اتفاق رخ نداد و در سال 2019بزوس، محدوده زمانی اجرا شدن این طرح را به چند ماه تقلیل داد تا اینکه سرانجام قرار است اواخر امسال برای نخستین بار در شهری با جمعیت کم طرح ارسال هوایی انجام شود. چند ماه پیش گزارشی از بخش خبری سایت بلومبرگ، نگرانی‌هایی درباره ایمنی پهپادهای این شرکت منتشر شد اما آمازون گفت که پروازهای خود را به‌شدت مطابق با همه مقررات قابل اجرا آزمایش کرده است.
در دسامبر 2016، این شرکت آزمایش موفقی را در کمبریج انگلیس انجام داد. طی این آزمایش یک بسته با پهپاد در 13دقیقه تحویل داده شد. از آن زمان به بعد همکاری‌های تحویل با پهپاد را با فروشگاه اینترنتی آمریکایی والمارت و شرکت‌های پیک FedEx و UPS آزمایش کرده است. آمازون در توضیح نحوه عملکرد تحویل پرایم ایر گفت: مشتریان در لاکفورد پس از ورود به سایت فروش، اقلام واجد شرایط پرایم ایر را در آمازون می‌بینند. آنها طبق معمول سفارش خود را ثبت می‌کنند و زمان تخمینی رسیدن را با ردیابی وضعیت سفارش مشاهده می‌کنند. برای این مدل تحویل، پهپاد به محل تحویل تعیین شده پرواز می‌کند، در حیاط خانه مشتری فرود می‌آید و در ارتفاع مطمئنی شناور می‌ماند، سپس با خیال راحت بسته را آزاد می‌کند و دوباره اوج می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید