• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163232
+
-

گرد و خاک به نیمه غربی‌کشور بازگشت

آب و هوا
گرد و خاک به نیمه غربی‌کشور بازگشت

سازمان هواشناسی روز گذشته (دوشنبه) در هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خبر داد و اعلام کرد که دوشنبه و سه‌شنبه با نفوذ گردوخاک از عراق به مناطقی از غرب و شمال غرب کشور به‌ویژه در استان‌های مرزی، آلودگی هوا تشدید می‌شود.
به گزارش همشهری، دوشنبه نفوذ گردوخاک از عراق موجب تشدید آلودگی هوا در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، قزوین، زنجان، همدان، سمنان، تهران، قم، البرز، کرمانشاه و شرق و شمال اصفهان و امروز، سه‌شنبه در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان شده است.
همچنین روز چهارشنبه در همدان، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم و تهران وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. اداره کل هواشناسی خوزستان اما در همین زمان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. طبق اعلام هواشناسی خوزستان، تأثیر توده گردوغبار عراقی ابتدا بر مناطق غربی، جنوب‌غربی و مرکزی و سپس سایر نقاط استان موجب کاهش دید افقی، کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گردوغبار خواهد شد.
در همین زمان جنوب شرق کشور هم درگیر توفان شن و ریزگردهای داخلی بود. ابوذر عطاپور، فرماندار جیرفت از آلودگی شدید هوای جیرفت به‌دلیل بروز ریزگردها خبر داد و گفت: اداره‌های دولتی جیرفت روز گذشته با 2ساعت تأخیر کار خود را شروع کرده‌اند. امتحانات نیز طبق روند قبلی برگزار می‌شود. اما از مدیران مدارس خواسته شد از تجمع دانش‌آموزان در حیاط مدارس جلوگیری کنند.
براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ امروز، سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، ارتفاعات البرز شرقی و چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ خرداد) در بخش‌هایی از شمال‌غرب و شمال‌شرق انتظار می‌رود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید