• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163225
+
-

جایگزینی پیشخدمت با روبات در رستوران زنجیره‌ای

روباتیک
جایگزینی پیشخدمت با روبات در رستوران زنجیره‌ای

کمبود پیشخدمت در یک رستوران زنجیره‌ای باعث شد تا صاحب این رستوران به استفاده از روبات‌های پیشخدمت روی آورد. به گزارش گاردین، روبات بلا بات که توسط شرکت چینی Pudu ساخته شده است، می‌تواند تا 40کیلوگرم وزن را روی 4سینی حمل کند و آنها را با کمک انسان‌هایی که این سینی‌ها را تحویل می‌گیرند، به میزها تحویل دهد. اریک گوو، مدیر اجرایی اسپارک که روبات‌های پودو را در بریتانیا توزیع می‌کند، گفت: 60نفر در 20کسب‌وکار بریتانیایی مشغول به‌کار هستند و او انتظار دارد که در سال آینده سفارش‌‌های بیشتری دریافت کند. بیشتر آنها در رستوران‌ها فعالیت می‌کنند، اما هتل‌ها، سوپرمارکت‌ها، خانه‌های مراقبت، باشگاه‌های اسنوکر و سالن‌های بولینگ نیز در حال آزمایش این فناوری هستند. گوو گفت: این روش در حال تبدیل به روالی عادی برای صاحبان رستوران‌هاست تا برای کمک به رفع کمبود کارکنان و پیشخدمت روبات را جایگزین می‌کنند. گوو اضافه کرد که روبات‌ها همچنین به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کنند چرا که وقتی مشتریان از آنها ویدئو می‌گیرند و آن را در سایت‌هایی مانند TikTok پست می‌کنند، در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند.
 Big Table Group که 150رستوران را تحت برندهای مختلف خود اداره می‌کند، گفت که این آزمایش در یک فروشگاه در حال انجام است و برنامه‌هایی برای توسعه این طرح پایلوت در سایر فروشگاه‌ها ندارد.
یکی از عوامل کمبود نیروی کار در کشورهای اروپایی همزمانی برگزیت با همه‌گیری کووید-19 است. از سوی دیگر تمایل برای رفتن به‌سوی مشاغلی که در عین پرداختی جذاب‌تر ساعت آن راحت‌تر با زندگی خانوادگی هماهنگ می‌شود نیز یک عامل دیگر است. کمبودها منجر به تورم دستمزد 13درصدی در سراسر صنایع شده است، زیرا کسب‌وکارها سعی می‌کنند بهترین کارکنان را در مناطقی که کمبودهای خاص وجود دارد، مانند سرآشپزها جذب کنند. لیزا گیبونز، مدیر عملیات بلا ایتالیا، گفت: ما همیشه آماده راه‌حل‌های نوآورانه‌ای هستیم که به نفع تیممان باشد، خدمات را بهبود ببخشد و باعث تجربه لذت بخشی برای مهمانان ما شود. تیم‌های ما با داشتن روبات‌های هوشمند کارهای ساده‌‌ای مانند شستن ظروف کثیف را انجام می‌دهند و می‌توانند روی انجام کاری که دوست دارند تمرکز کنند و تجربه‌ای شگفت‌انگیز ارائه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید