• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163187
+
-

از زباله‌گردی تا خرید لوکس

داروین نونیس، خرید تازه لیورپول زندگی سختی داشته

از زباله‌گردی تا خرید لوکس

لیورپول خرید مهاجم اروگوئه‌ای بنفیکا را قطعی کرد تا داروین نونیس به گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه تبدیل شود. این انتقال با 75میلیون یورو نقد به‌علاوه 25میلیون یورو پاداش انجام خواهد شد. مفاد قرارداد هم خنده‌دار است. یکی از این پاداش‌ها زمانی وصول می‌شود که نونیس دهمین بازی‌اش را برای لیورپول انجام دهد! در آن صورت 5‌میلیون یورو به‌حساب بنفیکا واریز خواهد شد. با ثبت شصتمین بازی مهاجم اروگوئه‌ای برای لیورپول، 10‌میلیون یوروی دیگر از حساب باشگاه انگلیسی به‌حساب باشگاه پرتغالی انتقال داده می‌شود. 10‌میلیون یوروی پایانی اما وابسته به عملکرد فردی و افتخاراتی است که او با لیورپول کسب کند. داروین تنها یک فصل است که در سطح بالا می‌درخشد. او بالاتر از مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر پرتغال شد؛ 41‌بازی و 34‌گل زده. قراردادش 5ساله است و در ازای هر سال 12.5میلیون یورو. او 15میلیون از ویرجیل فان‌دایک برای لیورپول گران‌تر درآمد.
داروین داستان زندگی تلخ و عبرت‌آموزی داشت. او در خانواده‌ای محروم بزرگ شد. خانه آنها کنار رودخانه بود و هر چند وقت یک‌بار سیل می‌آمد و همه‌‌چیز را خراب می‌کرد. مادرش از راه جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی بخشی از خرج خانه را درمی‌آورد و پدرش کارگر روزمرد ساختمانی بود. خودش در این خصوص گفته: «بدترین قسمت این بود که می‌دیدم مادرم با شکم گرسنه به خواب می‌رود تا من و برادرم گرسنه نمانیم.» 
باوجود تمام سختی‌ها داروین به یک تیم فوتبال دسته سومی اروگوئه راه یافت اما ناگهان یک مصدومیت غیرمنتظره‌ برایش رخ داد و رباط صلیبی‌اش پاره شد و او را برای ماه‌ها از فوتبال دور کرد. برادرش به او کمک کرد تا دوباره تلاش کند و به او گفت که در آن لحظات تسلیم نشود. پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت مورد توجه باشگاه معروف پنارول قرار گرفت و با اینکه همچنان از ناحیه زانو احساس درد می‌کرد نخستین بازی جدی‌اش را مقابل ریورپلاته آرژانتین انجام داد. او در این بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت که تیمش شکست خورد و او خودش با درد و اشک زمین را ترک کرد و مجبور شد بار دیگر زانویش را جراحی کند. نونیس این‌بار قصد داشت فوتبال را کنار بگذارد اما زودتر از موعد به فوتبال برگشت و به تیم ملی زیر 20سال اروگوئه دعوت شد و بلافاصله در سال۲۰۱۹ مورد توجه آلمریا در دسته دوم اسپانیا قرار گرفت. آلمریا او را با 6میلیون یورو خرید. لوییس سوارس در فصل آخر حضورش در بارسلونا به مسئولان این باشگاه پیشنهاد کرد نونیس را بخرند؛ احتمالا با 15میلیون اما باشگاه گوش نداد. در نهایت این بنفیکا بود که وارد عمل شد و گران‌ترین خرید تاریخ خود را با 24میلیون یورو به این بازیکن اختصاص داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید