• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 23 خرداد 1401
کد مطلب : 163086
+
-

بازارها/دپوی رب گوجه فرنگی

  دپوی رب گوجه فرنگی
رسول قملاقی، عضو هیأت مدیره فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی  گفت: رب از ابتدای سال‌جاری تا به امروز 30تا 40درصد افزایش نرخ را تجربه کرده؛ این در حالی است که در حجم تولید گوجه فرنگی کاهشی نداشتیم. او افزود: تولیدکنندگان رب تصوری از آینده قیمت گوجه فرنگی ندارند و این احتمال را می‌دهند که قیمت گوجه در ماه‌های آینده افزایشی شود؛ از این‌رو رب تولید شده را دپو می‌کنند تا بتوانند در آینده با قیمت روز آن را عرضه کنند.

  فروش کیلویی نان به نفع مردم است
سید محمدرضا مرتضوی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی آردسازان ایران گفت: در بسیاری از کشورها نان به‌صورت کیلویی فروخته می‌شود و فروش نان به‌صورت کیلویی باعث می‌شود تا قیمت‌ها قابل کنترل باشد. معتقدیم نان باید وزن شود، وزن آن به‌صورت برچسب روی نان قرار بگیرد تا قیمت‌ها قابل کنترل باشد.

  آب معدنی افزایش قیمت نداشت
پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی گفت: امسال آب‌های بسته‌بندی افزایش قیمت داشتند، اما افزایش قیمت در قیمت تمام‌شده تولید اعمال شده و مصرف‌کننده هم‌اکنون باید آب بسته‌بندی ۱.۵ و ۰.۵ لیتری را به‌ترتیب کمتر از 4 و 6هزار تومان، یعنی کمتر از قیمت مصرف‌کننده سال گذشته، بخرد. فروهر افزایش قیمت مواداولیه بسته بندی، افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل با مجوز سازمان حمایت، تورم عمومی و افزایش حقوق و دستمزد را از عوامل افزایش قیمت تمام‌شده عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید