• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 162970
+
-

گل‌زن/جعفری را نمی‌بینید؟

الهام محمودی، روزنامه‌نگار

لیگ برتر فوتبال زنان پس از ۸ماه با قهرمانی خاتون بم به پایان رسید. این هشتمین قهرمانی بمی‌ها در لیگ برتر است و این تیم را باید پادشاه بی‌رقیب فوتبال زنان ایران نامید. اما چرا موفقیت‌های این تیم به‌خصوص سرمربی‌اش برای فدراسیون اهمیتی ندارد؟ سرمربی تیم خاتون بم، مرضیه جعفری، از همان روزی که شاگردانش را در زلزله بم از دست داد تا سال گذشته که پسر و برادرش در اثر بیماری از دنیا رفتند، آموخت که از دل تراژدی‌های زندگی برای خود و شاگردانش داستان حماسی خلق کند. این روزها سؤال خیلی‌هاست که چرا نیمکت تیم‌ملی فوتبال زنان هیچ‌وقت نصیب او نشده. این سؤال بجایی است.

لیگ محلات
تیم ملی فوتسال زنان عراق پس از حدود ۱۸سال عدم‌فعالیت، به تازگی با هدایت شهناز یاری شروع به فعالیت کرده است اما به‌نظر می‌رسد باید تیم عراق را تیم دوم زنان ایران نامید، چرا که این تیم با اجازه فدراسیون فوتبال یک اردوی 10روزه در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد. این لطف فدراسیون با فاجعه‌ای همراه شد. در اقدامی عجیب تعدادی از بازیکنان ایران با لباس تیم ملی کشورمان در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی عراق حاضر شدند. تیم ایران بدون نظارت فدراسیون و بدون درنظر گرفتن‌شان تیم ملی‌ در زمین حاضر شد. تیم حتی مربی هم نداشت. به‌نظر می‌رسد خانم یاری اینجا را با لیگ محلات اشتباه گرفته است.

احیای تیم ملی زنان
اردوی جدید تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مسابقات آسیای مرکزی و زیرنظر مریم ایراندوست برگزار می‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قرارداد ایراندوست و کادرش اسفندماه به پایان رسید. این موضوع شایعاتی را به همراه داشته است. گفته می‌شود این تورنمنت آخرین حضور ایراندوست در تیم ملی است. ایراندوست با تیم ملی صعودی تاریخی به جام ملت‌های آسیا داشت اما در جام ملت‌ها نتایج خوبی مقابل تیم‌های قدرتمندی چون چین و چین تایپه کسب نکرد. اما از کادر فنی تیمی که فقط ۶ماه و بدون هیچ بازی دوستانه‌ای راهی مسابقاتی سطح بالا شده بود، چه انتظاری می‌شد داشت؟ کمی منصف باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید