• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 162960
+
-

زیدان سر سفره قطر

منابع نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در حال خبرسازی درباره توافق زیزو با این باشگاه هستند

زیدان سر سفره قطر

در پاریس برای آمدن زین‌الدین‌زیدان روزشماری می‌کنند. گفته می‌شد اخراج پوچتینو از سرمربیگری و لئوناردو از مدیریت ورزشی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن 2‌شرط از شرط‌های امباپه برای تمدید قرارداد بوده و البته شرط دیگرش نظارت کامل روی نقل‌وانتقالات بوده که به‌نظر می‌رسد به آن هم رسیده است. عمر التدانگ از خبرنگاران نزدیک به باشگاه که قبلا خبر تمدید امباپه را زودتر از دیگران داده بود، ادعا کرده که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فعلی و نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور قبلی فرانسه با زیدان صحبت کرده‌اند تا او را راضی به این انتقال کنند. مکرون برای ماندن امباپه هم تلاش زیادی کرده بود. او چند روز پیش اظهار امیدواری کرد زیدان هم در لیگ فرانسه مشغول به مربیگری شود. قطری‌ها هم در همین حین مجسمه ضربه سر او به تخت سینه ماتراتزی را که به‌دلیل اعتراض تندروها در این کشور برداشته شده بود، دوباره بر سر جای قبلی‌اش برگرداندند تا از این طریق دل او را به‌دست آورند. زیزو مدت‌ها سفیر قطر هم بود تا اذهان عمومی را نسبت به کشور میزبان جام جهانی تلطیف کند. بنابراین رابطه مالی خوبی هم با قطری‌ها دارد.
به‌نظر می‌رسد تغییرات در پاریس، پس از انتصاب لوییس کامپوس به‌عنوان مشاور فوتبال، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود. پیش‌تر فابریتزیو رومانو، خبرنگار معتبر نقل‌وانتقالاتی فوتبال گام بعدی ناصر الخلیفی را اخراج مائوریسیو پوچتینو در روزهای آینده دانسته بود. با همه اینها شنیده شده که این خبرسازی‌ها از سوی منابع نزدیک به باشگاه قطری- فرانسوی صورت گرفته تا زیدان را در رودربایستی قرار دهد. اخبار ساختگی دیگر نظیر اینکه او 2‌شرط برای آمدن گذاشته؛ یکی ماندن امباپه و دیگری کنترل کامل روی نقل‌وانتقالات یا سفر خصوصی به پاریس برای تکمیل مذاکرات هم از این دست خبرسازی‌هاست. این در حالی است که زیزو با خانواده در تعطیلات در ایبیزای اسپانیا به‌سر می‌برد. آلن میلیاچو، مشاور و نماینده زین‌الدین زیدان با تکذیب مذاکرات گفته: «همه این شایعات در مورد توافق با پاری‌سن‌ژرمن بی‌اساس است. مالک پاری‌سن‌ژرمن مستقیماً با من و زیدان تماسی نداشته است. تا به امروز، تنها من اجازه دارم به جای زیدان صحبت کنم و نماینده او باشم.» برخی زیدان را انتخاب مالکان قطری و گالتیه را انتخاب کامپوس دانسته‌اند و اینکه زیزو چند روز پیش در پاریس با ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه دیدار داشته و پیش از آن با فرستاده باشگاه در ایبیزا ملاقات کرده. اگر امروز جزئیات تازه‌ای درباره توافق منتشر نشود، می‌توان به اصالت اخبار منتشر شده درباره توافق زیدان با پی‌اس‌جی شک کرد. در روزهای اخیر افرادی مثل مورینیو، یواخیم لوو و گالتیه هم برای هدایت باشگاه معرفی شده‌اند.

تصمیم خنده‌دار بارسا
بارسلونا سرانجام با سرخی روبرتو تمدید کرد. بازیکنی که از 19سالگی در باشگاه بوده و گل ششم بارسلونا در ریمونتادای تاریخی مقابل پاری‌سن‌ژرمن را به ثمر رسانده، تنها یک سال اعتبار دارد تا در این تیم بماند. اتفاق خنده‌دار این است که باشگاه برای او رقم فسخ قرارداد 400میلیون یورویی تعیین کرده تا هیچ باشگاهی نتواند روبرتو را برباید. بازیکنی که یک‌سال است فوتبال بازی نکرده و تنها قرار است یک‌سال بماند چرا باید رقم فسخ به این بالایی داشته باشد؟ شاید اگر بند فسخ 40میلیون یورویی برایش می‌گذاشتند، یک باشگاه وسوسه می‌شد و با پرداخت این رقم او را به خدمت می‌گرفت. فراموش نکنیم اگر باشگاهی علاقه به این کار داشت، می‌توانست سرخی روبرتو را در همین هفته‌هایی که بازیکن آزاد بود به خدمت بگیرد. بازیکن سال آینده در همین موقع آزاد و رایگان می‌شود، بنابراین تعیین چنین رقمی برای بند فسخ او عجیب و خنده‌دار است.

فرنکی دی‌یونگ
باشگاه منچستریونایتد نخستین پیشنهاد خود به ارزش 60‌میلیون یورو به علاوه 10‌میلیون پاداش را برای جذب فرنکی دی‌یونگ ارائه کرده اما بارسلونا در بدترین اوضاع اقتصادی تاریخش این پیشنهاد را نپذیرفته و درخواست 100‌میلیون کرده است. باشگاه‌های منچسترسیتی، پاری‌سن ژرمن و بایرن مونیخ نیز به جذب فرنکی 25‌ساله علاقه‌مندند اما رقم درخواستی کاتالان‌ها بالاست. بارسا می‌تواند با همین 60میلیون یورو و پس‌اندازی که از محل دستمزد بالای دی‌یونگ صورت می‌گیرد، قرارداد بازیکنان جدیدش را ثبت کند. کریستنسن و فرانک کسیه آماده بستن قرارداد با بارسلونا هستند اما فیرپلی مالی اجازه این کار را به باشگاه نمی‌دهد. بازیکنان دیگری نظیر آسپلیکوئتا، مارکوس آلونسو و لواندوفسکی هم معطل این گشایش هستند اما لاپورتا در حال در پیش گرفتن رویه بارتومئو است و انگار دوست ندارد مشکلات اقتصادی را حل کند. بارسلونا هم‌اکنون 560میلیون یورو حقوق می‌دهد که اگر مسی مانده بود، این رقم به 630میلیون یورو در سال می‌رسید. رئال‌مادرید در این فصل 400میلیون یورو حقوق داد که با جدایی گرت بیل، ایسکو، مارسلو و احتمالا چند بازیکن دیگر، کاهش چشمگیری در این لیست هزینه خواهد داشت. بایرن‌مونیخ که به ستارگانش خوب پول می‌دهد، در مجموع 300میلیون یورو برای دستمزدها هزینه می‌کند. این شرایط در حالی است که بارسا ستاره‌های دیگری نظیر ژول کنده، کولیبالی و برناردو سیلوا را هم می‌خواهد اما حاضر نیست قدمی برای تراز مالی بردارد.

 بیلد ادعا کرد که باشگاه بایرن مونیخ درحال بررسی معاوضه فرنکی دی‌یونگ و رابرت لواندوفسکی است، هافبک هلندی بارسلونا از پیوستن به جمع باواریایی‌ها استقبال خواهد کرد. روز گذشته خبر رسید باشگاه بایرن که نتوانسته تا به امروز لوا را به ماندن راضی کند، شرایط انتقال هری‌کین به مونیخ را از تاتنهام جویا شده است. کین فصل گذشته تا آستانه حضور در منچسترسیتی پیش رفت و حالا باید دید امسال چه سرنوشتی پیدا می‌کند.
  دنیلو، هافبک دفاعی پالمیراس، مورد توجه بارسلونا قرار گرفته. بارسا دنبال روبن نوس است اما اگر در این راه شکست بخورد، سراغ هافبک برزیلی خواهد رفت که قیمت او 20تا 25‌میلیون یورو است.
  ایجنت کولیبالی به ناپولی اطلاع داده است که این بازیکن می‌خواهد تابستان امسال به بارسلونا برود.
  کپا، دروازه‌بان چلسی که گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال است، می‌خواهد چلسی را به مقصد لاتزیو ترک کند اما مشکل بزرگ دستمزدی است که می‌گیرد. دروازه‌بان اسپانیایی باید کلی در حقوقش تخفیف بدهد. او در چلسی هفته‌ای 190هزار پوند می‌گرفت و این در حالی است که مندی کمترین دستمزد را بین بازیکنان این تیم می‌گیرد.
  چلسی و منچستریونایتد هم به دنبال استفان دفرای هستند. او می‌تواند اینتر را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ترک کند. قراردادش در سال 2023به پایان می‌رسد و توافقی برای تمدید وجود ندارد. مدافع میانی هلندی پیشنهاد نیوکاسل را رد کرده است.
  پاری‌سن‌ژرمن به اشکرینیار علاقه دارد و برای خرید او 50میلیون یورو به اینترمیلان پیشنهاد داده اما اینتر برای مدافعش 60میلیون می‌خواهد.
  آسنسیو می‌خواهد به سال آخر قراردادش در رئال مادرید عمل کند و رایگان جدا شود اما شاید در همین تابستان به منچستر‌یونایتد بپیوندد.
  آندره‌آ پیرلو با قراردادی تا سال 2024هدایت فاتح کاراگومروک را برعهده گرفت. او با سابقه تنها یک‌فصل مربیگری در یوونتوس و از دست دادن قهرمانی و پاره کردن نوار قهرمانی‌های 9ساله این تیم، رزومه‌ای برای خودش ساخته.
  باشگاه لیل درحال مذاکره با پائولو فونسکا سرمربی سابق آاِس رم است تا او را به‌عنوان سرمربی جدید خود منصوب کند و دو طرف به توافق نزدیک هستند. این مربی پرتغالی تا به حال در لیگ فرانسه مربیگری نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید