• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 22 خرداد 1401
کد مطلب : 162954
+
-

آماربازی

حامد لک روز گذشته با حضور در باشگاه پرسپولیس برگه فسخ قرارداد خود را دریافت کرد تا رسما از این تیم جدا شود. دروازه‌بان پرسپولیس با توجه به بازگشت علیرضا بیرانوند قراردادش را فسخ کرد تا احتمالا به یکی از تیم‌های استان کرمان ملحق شود. لک در فصل گذشته یکی از دروازه‌بان‌های ضعیف لیگ برتر بود و نقش زیادی در افت پرسپولیس و از دست رفتن قهرمانی این تیم داشت. او در 25بازی لیگ و حذفی برای تیمش به زمین رفت و در مجموع نمره‌اش کمتر از احمد گوهری بود که 6بازی برای سرخپوشان انجام داد. این دو گلر مجموعا در 31بازی لیگ و حذفی از دروازه پرسپولیس حراست کردند و 2بازی باقیمانده هم به رادوشویچ رسید که در میانه فصل پرسپولیس را ترک کرد.

کارنامه حامد لک در فصل گذشته نشان می‌دهد او در لیگ برتر طی 23بازی 16گل دریافت کرد و فقط در 10بازی موفق به کلین‌شیت شد. البته یکی از این 10بازی هم دیدار با تراکتور بود که هرگز به پایان نرسید و لک فقط در همان 50دقیقه‌ای که بازی جریان داشت کلین‌شیت کرد. او در جریان هر 3باخت این فصل پرسپولیس مقابل تیم‌های آلومینیوم، نفت آبادان و سپاهان درون دروازه قرار داشت و اتفاقا در هر 3بازی هم اشتباهات فاحشی داشت که بدترین آنها روی گل اول بازی با نفت آبادان بود. او البته بازی‌‌های خوب هم در این فصل داشت اما تعداد آنها بسیار انگشت‌شمار بود. مثلا بازی رفت مقابل سپاهان که با برتری یک بر صفر پرسپولیس تمام شد و بازی برگشت مقابل فولاد که این بازی را هم قرمزها یک بر صفر بردند.

حامد لک در بازی با فولاد نمره 7.44و در بازی با سپاهان نمره 7.40را از متریکا گرفت که بهترین نمرات او در طول فصل بودند. نمره 5.80در بازی با نفت آبادان (بعد از آن اشتباهات معروف) هم بدترین نمره او در طول فصل بوده است. میانگین نمرات حامد لک در طول فصل 6.84شد که او را در رتبه سیزدهم جدول دروازه‌بان‌ها قرار داد. یعنی در لیگ بیست‌ویکم 12دروازه‌بان عملکردی بهتر از لک داشتند که نام صادقی (فجرسپاسی)، محسن‌زاده (نفت مسجدسلیمان)، حق‌شناس و بشاگردی (هوادار)، فرعباسی (ذوب‌آهن) و البته احمد گوهری هم در میان آنها دیده می‌شود. گوهری با 5بازی برای پرسپولیس و 12بازی برای نفت آبادان به نمره 7.03در سایت متریکا رسید و ششمین دروازه‌بان برتر این فصل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید